Gnopps skrev:Uppgraderad i gaten HEL-ARN på en ATR-72-600. De två trevliga flygvärdinnorna serverade de 6 passagerarna i affärsklass med en korg där det fanns plus-macka, nötter, och protein-bar. Därefter fråga om dryck och sedan vidare till ekonomiklass. Jag fick chipspåse då jag bad om det, men är inte lätt att veta som resande i affärsklass att man kan göra så.Med en tid i luften på cirka 65 minuter tycker jag det varit bättre om man först gått ett varv med korg där det fanns salta varor (plusmacka, chips, nötter, osv) och senare en korg med sött (chokladbolle, godis, osv.). Jämför med ARN-OSL på 45 minuter som får full bricka.Såklart trevlig med uppgradering, men jag hoppas verkligen det inte är någon som betalar för det här. Lägsta pris enkel HEL-ARN (standard) är €69 i ekonomiklass och €209 i affärsklass. Med tanke på att det är gemensam buss till flygplanet var hyllorna fulla då jag kom på, så ingen prioboarding. Inget blockerat säte bredvid (även om hemsidan säger att man får blockerat säte utom på inrikes flygningar). Så man betalar för extra bagage, fast track, poäng och lounge. Hellre Plus där man vet vad man får, än en hypad affärsklass med knapp plus-servering.
Visa bifogad bild 170576Klicka för att utvidga...