Plusgrade: Rapportera dina bud

palmen skrev:Någonstans mellan 0-100%. Eller hur långt är ett snöre?Det är helt omöjligt att svara på frågeställningen pga följande.Vi vet inte när flighten är.Vi vet inte hur bokningsläget ser ut.Vi vet inte hur många som lagt bud.Lediga säten säger absolut inget om beläggning.Om flighten är om 2 dagar så är nog chansen god, är den om 2 månader är det helt irrelevant att spekulera nu. Rent generellt är fler villiga att betala mer för Business på nattflighter än dagflighter.Att du reser i plus pro är tämligen irrelevant för uppgradering då sas tittar på ditt bud, inte vilken bokningsklass du har.Klicka för att utvidga...
Hej flighten är på torsdag….

Och vill åka business men tycker det är dyrt med 86tskr…. För en businessplåt.

Miamipojken2024 skrev:Hej flighten är på torsdag….Och vill åka business men tycker det är dyrt med 86tskr…. För en businessplåt.Klicka för att utvidga...
Väldigt oklart vad 86k kronor har att göra med din eventuella uppgradering.

Ingen här skulle betala det, om man nu var tvungen att köpa en Business plats hem hade man köpte en tor för 77k istället och vaskat hemresan.

SAS har inga flighter MIA-CPH på torsdag, så det måste vara någon annan flight du är bokad på. Flighten till Stockholm har bara 6 platser lediga i Business så där kommer det troligtvis vara svårt med uppgraderingar. Oslo flighten är mer öppen men väldigt bokad i plus just nu, men det är troligtvis större chans till uppgradering där.

Oavsett vad du nu bokat är det omöjligt att säga något om dina chanser till uppgradering. Troligtvis är chanserna större på Oslo flighten, men det är en gissning och behöver inte vara så. Det kan vara 30 pers på din flight som dragit mätaren i topp, eller så är du kanske ensam om att buda, ingen här vet och kan därmed inte ge någon mer specifik info heller om dina chanser.

LPC123 skrev:Om ni är på samma biljett måste båda uppgradera inte bara den ena. Eller fattar jag dig fel och hon har bokat till bara dig? Det ska funka i så fall att hon budar för dig.Klicka för att utvidga...
Hon har bokat en bonusresa för oss båda. Tänkte att jag som sitter på 300k+ poäng är Dmd kunde lägga buden, iaf till att börja med för min biljett. Men det är kanske så att hon behöver göra det för båda, eftersom jag typ får 400-fel när jag försöker följa länken på mina bokningar via SAS hemsida.

JAM(1)777 skrev:Hon har bokat en bonusresa för oss båda. Tänkte att jag som sitter på 300k+ poäng är Dmd kunde lägga buden, iaf till att börja med för min biljett. Men det är kanske så att hon behöver göra det för båda, eftersom jag typ får 400-fel när jag försöker följa länken på mina bokningar via SAS hemsida.Klicka för att utvidga...
Det ska inte spela någon roll vem som lägger budet men det måste vara för båda. Annars måste ni dela upp er på två olika biljetter för att kunna buda för bara den ena.

LPC123 skrev:Det ska inte spela någon roll vem som lägger budet men det måste vara för båda. Annars måste ni dela upp er på två olika biljetter för att kunna buda för bara den ena.Klicka för att utvidga...
Har för mig att det ska vara så som du beskriver det, men när jag försöker komma åt ”Uppgradera Nu” via ”Mina bokningar” så får jag 404-fel av SAS, har testat andra bokningar också och får samma fel. Någon som har samma problem?

JAM(1)777 skrev:Har för mig att det ska vara så som du beskriver det, men när jag försöker komma åt ”Uppgradera Nu” via ”Mina bokningar” så får jag 404-fel av SAS, har testat andra bokningar också och får samma fel. Någon som har samma problem?Klicka för att utvidga...
Flygplansläge? Du kommer inte bara till cashad sida? Aldrig sett förut?

JAM(1)777 skrev:Har för mig att det ska vara så som du beskriver det, men när jag försöker komma åt ”Uppgradera Nu” via ”Mina bokningar” så får jag 404-fel av SAS, har testat andra bokningar också och får samma fel. Någon som har samma problem?Klicka för att utvidga...
Du har inte ”begränsad rättighet” i point pooling (om ni ens har det)?

palmen skrev:Väldigt oklart vad 86k kronor har att göra med din eventuella uppgradering.Ingen här skulle betala det, om man nu var tvungen att köpa en Business plats hem hade man köpte en tor för 77k istället och vaskat hemresan.SAS har inga flighter MIA-CPH på torsdag, så det måste vara någon annan flight du är bokad på. Flighten till Stockholm har bara 6 platser lediga i Business så där kommer det troligtvis vara svårt med uppgraderingar. Oslo flighten är mer öppen men väldigt bokad i plus just nu, men det är troligtvis större chans till uppgradering där.Oavsett vad du nu bokat är det omöjligt att säga något om dina chanser till uppgradering. Troligtvis är chanserna större på Oslo flighten, men det är en gissning och behöver inte vara så. Det kan vara 30 pers på din flight som dragit mätaren i topp, eller så är du kanske ensam om att buda, ingen här vet och kan därmed inte ge någon mer specifik info heller om dina chanser.Klicka för att utvidga...
Jag blev uppgraderad. Ska aldrig boka plus igen. Blir businessplåt från början denna stressen tar hårt på mig…

Miamipojken2024 skrev:Jag blev uppgraderad. Ska aldrig boka plus igen. Blir businessplåt från början denna stressen tar hårt på mig…Klicka för att utvidga...
Ett tag sedan jag flög SAS Plus long haul men tyckte det var bra (visst, vill man sova är det mkt sämre). Åker snart ToR MIA så får väl se om Anko gjort en ”Avianca” med SAS Plus?

Sträcka: CPH-LAX

Datum: 2023-01-05

Från kabinklass: SAS Go

Till kabinklass: SAS Business

Bud (ange poäng/pengar (valuta): 33 000 poäng

Bud styrka: Low

Eurobonusstatus: Diamond

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1V

Gick uppgradering igenom: Nej, ca 6h före avresa.

Planet var fullt, bara 3 platser lediga i Go.

Sträcka: LAX-CPH

Datum: 2023-01-07

Från kabinklass: SAS Go

Bud (ange poäng/pengar (valuta): 50 000 poäng

Bud styrka: Medium

Eurobonusstatus: Diamond

Gick uppgradering igenom: Nja, 25h före avresa. Fick ett svar att mitt bud var ogiltigt? Knep dock den sista platsen på flygplatsen för 50 000p, så det blev ändå en lunch/middag i United Polaris loungen.

Sträcka: SFO-CPH

Datum: 2023-01-10

Från kabinklass: SAS Plus

Bud (ange poäng/pengar (valuta): 4350 kr

Bud styrka: Medel

Eurobonusstatus: Guld

Gick uppgradering igenom: Ja ca 6h före avresa.

Hachans skrev:Man kan ju tycka det.Men jag klagar inte. Anar att det är vissa automatiska mekanismer här som interagerar. Eller inte interagerar kanske. Budet blev nekat för att man behövde flytta runt folk.Klicka för att utvidga...
Och kanske i ngn mån för att stärka sitt varumärke Diamond någon gång.

Sträcka: CPH-EWR

Datum: Januari 2023

Bud (ange poäng/pengar (valuta): 2700 kr

Bud styrka: låg

Eurobonusstatus: EBD

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: >1mån

Gick uppgradering igenom: Ja ca 24h före avresa.

Sträcka: CPH-SFO

Datum: 2022-12-23

Bud (ange poäng/pengar (valuta): 2700 kr x 5

Bud styrka: Lägsta

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: cirka 1 månad

Gick uppgradering igenom: Ja, cirka 23h48m innan.

Sträcka: SFO-CPH

Datum: 2022-01-09

Bud (ange poäng/pengar (valuta): 2700 kr x 5

Bud styrka: Lägsta

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: cirka 1 månad

Gick uppgradering igenom: Ja, cirka 23h48m innan.

Har du bokat via SAS eller Resebyrå? Exempelvis när jag bokar via SAS brukar ATH-CPH eller vice versa gå på 650krs eller 6500poäng senaste gången jag flög den sträckan bokat via SAS. Nu har jag några bokningar via resebyrå där minsta bud är 950kr eller 9000 poäng. Det enda jag kan se är skillnad

Back