Då blir det MC före Amex Elite på alla utlägg i utlandet. Blir 7,5 nivåpoång/100 kr jämfört med Amex Elites 6/100 kr.infosky skrev:Från mailet:Se fram emot sommaren och dubbla poäng från 23 till 25 maj 2025 på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium. Du får upp till 50 Bonuspoäng per 100 kronor, normalt upp till 25*.Poängfesten fortsätter sedan under hela juli. Då får du 50 % fler poäng (30 Bonuspoäng/100 kr), när du betalar med kortet i lokal valuta på utlandsresan. Du får fler poäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.Registrera dig för båda kampanjerna med ett klick,senast 16 maj. Du får en bekräftelse via e-post inom några timmar.Klicka för att utvidga...
Emil123 skrev:Med nivåpoäng på Amex + ingen GBIT så känns det inte lika spännande som innan.Klicka för att utvidga...
Andreas Granberg skrev:Sen får man inte glömma att man får ju alltid minst 500 poäng från SAS MC. Så är man ute efter nivåpoäng så är dom första 33333 (SEK) på SAS MC dubbla poäng, som genererar 2500 nivåpoäng, "bortkastade". Dvs 33333 (SEK) på Amex genererar 2000 nivåpoäng + dom 500 man minst får på SAS MC.Vid köp utländsk valuta är break-even ca 12500 och köp på sas ca 7600 kr.Klicka för att utvidga...
Jag menar så härDoctor-X skrev:Du menar de första 13.333kr (x0,15=2000 bounuspoäng x0,25= 500 nivåpoäng) vid dubbelpoäng helg går du break even vid 6.666kr (i sek) 5000kr (i utländsk valuta).Klicka för att utvidga...
Stämmer! Så gjorde jag förra året, ny Mac, ny skärm och lite andra prylar. BINGO !!xz0781 skrev:Tänker jag fel nu eller om jag köper Zupergift med mitt MC och sen köper 2 st Iphones för Zupergiften så får jag poäng både för Zupergiftköpet och Iphoneköpet?Klicka för att utvidga...
Fast hur menar du nu. Du får poäng när du köper presentkortet inte när du använder presentkortet? Om du fick ytterligare poäng vid själva köpet antar jag att du gjorde köp via SAS portal för webshopping i någon butik som ger poäng den vägen?toer00 skrev:Stämmer! Så gjorde jag förra året, ny Mac, ny skärm och lite andra prylar. BINGO !!Klicka för att utvidga...
Poängen du får 8/8 räknas inte in mot föregående år så de får du exkludera i ditt exempel.adhoc76 skrev:En fråga som tangerar trådens ämne. Jag har kvalificeringsår som slutar 31/7. Jag kommer som det ser ut komma att vara mycket nära att kvalificera för diamond och kan tänka mig att köpa de sista poängen. Problemet är att jag inte vet exakt hur många poäng som saknas förrän jag får nivåpoängen vilket med juli-kampanjen för utomlandsköp då syns först omkring den 8/8. Hur var det nu? Om man avvaktar tills kvalificeringsperioden har passerats - bakdateras då status så jag kan hoppa över diamond-ribban fast kvaliceringsperioden är slut?Klicka för att utvidga...
Ja - vänta!!adhoc76 skrev:En fråga som tangerar trådens ämne. Jag har kvalificeringsår som slutar 31/7. Jag kommer som det ser ut komma att vara mycket nära att kvalificera för diamond och kan tänka mig att köpa de sista poängen. Problemet är att jag inte vet exakt hur många poäng som saknas förrän jag får nivåpoängen vilket med juli-kampanjen för utomlandsköp då syns först omkring den 8/8. Hur var det nu? Om man avvaktar tills kvalificeringsperioden har passerats - bakdateras då status så jag kan hoppa över diamond-ribban fast kvaliceringsperioden är slut?Klicka för att utvidga...
Tankevurpa! Naturligtvis är det så! Jag kommer veta hur mycket jag saknar omkring den 8/7 naturligtvis och kan då räkna hur mycket jag hinner flyga in därefter men före 31/7.palmen skrev:Poängen du får 8/8 räknas inte in mot föregående år så de får du exkludera i ditt exempel.Klicka för att utvidga...
TP12 skrev:Fast hur menar du nu. Du får poäng när du köper presentkortet inte när du använder presentkortet? Om du fick ytterligare poäng vid själva köpet antar jag att du gjorde köp via SAS portal för webshopping i någon butik som ger poäng den vägen?Klicka för att utvidga...
Ja, fast frågan var ju om man fick poäng både för Zupergift-presentkort köpet + poäng även när man använder presentkortet. Vilket inte är fallet.toer00 skrev:Om man köper vissa presentkort typ Zupergift (dock i mitt fall El-giganten), så får man som standard ett visst antal poäng baserat på presentkortets värde. Det får du iofs alltid, men om du köper presentkorten under dubbla poäng, så får du dubbla poäng för själva köpeskillingen ovanpå de som “ingår i presentkortet”Klicka för att utvidga...
Inte fått, ännu.ekf skrev:Trodde inte att jag skulle ställa frågan, men är det någon mer som inte fått mailet ännu? Börjar bli lite orolig att jag trillat ur kampanjrullarna då det senaste reklammailet jag fått (som inte var relaterat till en specifik bokning) var i februari...Klicka för att utvidga...
ekf skrev:Trodde inte att jag skulle ställa frågan, men är det någon mer som inte fått mailet ännu? Börjar bli lite orolig att jag trillat ur kampanjrullarna då det senaste reklammailet jag fått (som inte var relaterat till en specifik bokning) var i februari...Klicka för att utvidga...
Har inte heller fått mailet. Tror inte jag fick det sist heller. Kunde iallafall anmäla mig via SAS-appen den här gången (bara att öppna appen och skrolla ner lite).ekf skrev:Trodde inte att jag skulle ställa frågan, men är det någon mer som inte fått mailet ännu? Börjar bli lite orolig att jag trillat ur kampanjrullarna då det senaste reklammailet jag fått (som inte var relaterat till en specifik bokning) var i februari...Klicka för att utvidga...
Efter lite klickande och uppdaterande i appen så dök det även upp för mig, tack! Om någon mer undrar var i appen, så dök det upp långt ner på förstasidan i appen, precis ovanför bannern med "Flight status - Is the flight on time?"GOT-XXX skrev:Har inte heller fått mailet. Tror inte jag fick det sist heller. Kunde iallafall anmäla mig via SAS-appen den här gången (bara att öppna appen och skrolla ner lite).Klicka för att utvidga...