Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Air France, Garuda, KLM
Kabinklass: PLUS, Business
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Denpasar/Bali DPS
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 76875 + 2for1 voucher
Skatter&avgifter (per person): 1553 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): September 2025
Bokad: Mars 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0, Onlinebokning ARN-BKK-ARN plus Garuda feeders BKK-CK-DPS per telefon. DPS-BKK separat bokning, online bokning
Flighter:
ARN-CDG - SAS, Airbus A320neo- Business
CDG-BKK - Air France - A350-900 - Business
BKK-CGK - Garuda- B737-8000 - Business
CGK-DPS - Garuda- B737-8000 - Business
DPS-CGK - Garuda- B737-8000 - Business
CGK-BKK - Garuda- B737-8000 - Business
BKK-AMS - KLM - B777-300ER - Business
AMS-ARN - KLM - 737-800- Business
Under sen fredags em plingade det till i telefonen och ett mail från awardfares visade att det dykt upp tillgänglighet på. sträckorna CDG-BKK-CDG som jag hade bevakning på. Dröm om min förvåning, AF med A350-900 i Business... till BKK och KL hem på mina datum (September 2025). Då jag redan hade en resa under samma datum bokad med VN så gav jag järnet och satte mig vid datorn (den sk. huggorms reflexen).
Med klumpen i halsen upptäckte jag mina poäng inte räcker, så jag blir tvungen att boka av den gamla (VN) resan först, så jag kan få tillbaka poäng plus Amex 2-4-1 vouchern. Hade hela tiden oron, att nu försvinner "platserna"...
Eftersom avbokningen inte gick att göra on-line, fick jag ringa till SAS kundtjänst. Trots att jag är EBG så fick jag vänta i nästan 40 min innan SAS ringde tillbaka. Det blev långa 40 min innan jag kunde dels avboka befintlig VN bokning samt konstatera att jag nu med hjälp av 375 k poäng som kom tillbaka, kunde boka ARN-BKK hela vägen ToR online .
Sagt och gjort, bokade ARN-CDG-BKK-AMS-ARN on-line och ringde sedan tillbaka till SAS (1 timme tog det innan de ringde tillbaka .off-hour) för att manuellt lägga på BKK-CGK (Jakarta) senare under ankomstdagen samt CGK-DPS (Bali) dagen efter, då det inte länge fanns några Garuda anslutningar fr. Jakarta länge. Totalt blir det 22 timmar i Jakarta. Bokade sedan in DPS-BKK (via CGK) separat på ny bokning, on-line.