Posta din välkomstgåva!

onelifetolive

New member
Tänkte först starta en tråd med namnet "Scandic, det här har ni INTE gjort så bra" men känner att det vore roligt att se vad ni andra får för välkomstgåva vid era hotellvistelser, så...

Jag börjar:

Hotell: Downtown Camper by Scandic (Stockholm)

Medlemsstatus: Red Level

Längd på vistelse: 7 nätter

Välkomstgåva: En liten påse kanelmandlar.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20190523/d1b8aed69b816bae7e5a2824749f1238.jpg

Med 145 nätter på Scandic dom senaste 12 månaderna, kan jag tycka att det här känns... alltså jag vet inte...

Det här ska vara kedjans flaggskepp i Stockholm (och är faktiskt ett riktigt bra hotell). Är det här det bästa dom kan komma upp med?

Som svar på min egen fråga: Nej, för förra gången jag bodde där fick jag det här:

//uploads.tapatalk-cdn.com/20190523/ddcc7168f68379666080c03cf2893051.jpg

Och min kollega fick det här:

//uploads.tapatalk-cdn.com/20190523/7ef9255170b24dce3d8ea4ac0cd0e047.jpg

...men jag gillar inte när det är lotteri.

56cb9290-eda8-4779-8dd7-128fcb553483-jpeg.91057

2adccdfb-a9b4-400c-b189-1371e4a76501-jpeg.91058

Tycker om det personliga tilltalet. Clarion Arlanda.

Dagens välkomstgåva...

Hotell: Scandic Continental (Stockholm).

Medlemsstatus: Red Level.

Längd på vistelse: 3 nätter.

Välkomstgåva: En skål med macaroons (stavning?) och choklad.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20190529/4befac2be3370518a18bbc7d0208d632.jpg

Clarion The Hub Oslo.

Detta var ett:boka vårat nya hotell till bra pris och få en gåva erbjudande.
//uploads.tapatalk-cdn.com/20190531/9732f9c202bf06b97ef4ff3ed59e54d6.jpg

Radisson Blu Scandinavia i Göteborg.

Som guldmedlem fick jag denna ”sybaritiska” bricka

//uploads.tapatalk-cdn.com/20190601/acaabc2b6796507edece255c09a43bda.jpg

Hotell: Provocateur, Berlin (SPG/Marriott).

Medlemsstatus: Ingen (då)

Längd på vistelse: 5 nätter.

Välkomstgåva: Sexleksak (även bubbel och choklad)

Jag hittar inga bilder av någon anledning, men där på bordet vid de andra grejerna de välkomnade mig med fanns en dildo. Det passade iofs bra in med hotellets tema (som i sig var respektabelt och tillhörande Marriottkedjan). Väldigt kul rum att bo i själv under mässa i Berlin dock. Men det hade ett rimligt(-ish) pris och bra avbokningsvillkor.

Frukosten bestod av det vanliga men a la carte, där det även erbjöds vodkashot och cigg. Det ingick inte i frukostpaketet så nöjde mig med avokadotoast.

Visserligen tillhör jag högsta nivån i Hyatt sfären, men ibland gör de något extra.

Hotell: Andaz London Liverpool Street

Medlemsstatus: Globalist

Längd på vistelse: 1 natt

Välkomstgåva: Välkomsthälsning på stenplatta och en flaska vin.

img_6483-jpg.91417

//uploads.tapatalk-cdn.com/20190615/79478308faab368a9a0d3a3be03b1248.jpg

Oj, nu vågar jag inte uttala mig...Gäller att vara PK

rosenstam skrev:Oj, nu vågar jag inte uttala mig...Gäller att vara PKKlicka för att utvidga...

Den där tål att diskuteras - PK eller ej! Väldigt tveksamt anser jag. Det vore klädsamt och mer korrekt om detta var en valmöjlighet för gästen. Det skulle dessutom kännas bättre om man fick göra ett aktivt val.

Edit: Besynnerlig svenska dessutom. Vadå "som stamgäst hos oss har vi valt att..."??

rosenstam skrev:Oj, nu vågar jag inte uttala mig...Gäller att vara PKKlicka för att utvidga...
PK bryr jag mig inte om...

Jag hade blivit VANSINNIG och kontrat med:

Som ett led i min strävan efter att göra jorden till en bättre plats, har jag valt att donera betalningen för rummet jag ska bo i, till välgörande ändamål.

Vad får jag för uppgradering idag?

adhoc76 skrev:Den där tål att diskuteras - PK eller ej! Väldigt tveksamt anser jag. Det vore klädsamt och mer korrekt om detta var en valmöjlighet för gästen. Det skulle dessutom kännas bättre om man fick göra ett aktivt val.Edit: Besynnerlig svenska dessutom. Vadå "som stamgäst hos oss har vi valt att..."??Klicka för att utvidga...

Klart det kan diskuteras. Det hade varit bra om de faktiskt donerat, men tror inte på en sekund på att de faktiskt gjort det. De har antagligen dragit ner på förmånen och donerat lite symboliskt. Men eftersom de är så ospecifika med hur mycket de donerat så ringer alla varningsklockor.

Utöver då att språket är som att hunden ätit upp det, skickat det genom Google translate och sen låtit PostNord hantera det.

Principiellt om frågan tycker jag det är helt okej att de donerar istället för att ge mig en chokladbit. Så länge de faktiskt gör det.

Håller med fullständigt. Det är helhetsintrycket, det språkliga samt känslan av osäkerhet kring donationen inkluderat, som gör att det hela känns väldigt underligt. Choklad och en liten lapp är ju tramsigt från början, men det är ju ändå en förmån med välkomstgåvan. Jag kan leva utan den. Hade jag fått frågan i receptionen så hade jag sagt ja till donation. Men det här är ju nåt helt annat.

Det jag tycker är mest förkastligt med det hela är att dom använder just välkomstgåvan som marknadsföring för deras medlemsprogram.

Att dom då helt sonika väljer att bara dra in förmånen och använda pengarna till annat är inte ok.

Visst. Donera pengarna till välgörande ändamål? Absolut! Beundransvärt.

Men att donera gästernas förmåner och sen slå sig för bröstet och tycka att man gjort något bra... Nja...

Exakt! Ett snyggt upplägg hade varit att tillsammans med gåvan ha lagt ett kort där det står att de under juni månad UTÖVER gåvan donerar en summa motsvarande gåvans värde till välgörenhet. Var går gränsen liksom? "Vi har tagit bort varma rätter på frukosten och donerar värdet till välgörenhet"?

Då tar vi en natt på Scandic Talk i Älvsjö.

Uppgraderad till superior plus och möttes av det här:

//uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/a033390fb268a99d37445f775fb87500.jpg

//uploads.tapatalk-cdn.com/20190618/309d1f3a57a261e97ebb12f70fc71aad.jpg

Litet men trevligt.

Back