Mauricio skrev:Min första fråga som dyker upp är om det ens finns nano-sim att köpa till erbjudanden ni visar?Klicka för att utvidga...
Jag vet inte om nano-SIM men om du syftar på micro SIM som används på iPhone, finns det hos de flesta operatörer.
Mauricio skrev:Min första fråga som dyker upp är om det ens finns nano-sim att köpa till erbjudanden ni visar?Klicka för att utvidga...
SvartMjolk skrev:Nu närmar sig min flytt till Kina. Har läst att en bra variant kan vara att köpa SIM-kort i Hong Kong. Tyvärr kommer jag inte ha den möjligheten och undrar helt enkelt om någon har tips för mig som kommer landa i Peking. Jag har planerat att stanna i Peking 4 nätter och tanken är att skaffa ett SIM-kort ganska så direkt.Något företag som är bättre/billigare än övriga? Någon som vet om någon butik har personal som pratar engelska?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Hong Kong:China Unicom HKDual-Number Prepaid SIM(ord pris. 120 HKD, i Sham Shui Po kostar det ca 50 HKD)0,55 HKD/min för samtal i Hong Kong. Samma pris för inkommande samtal.0,55 HKD/min för samtal i Kina. Samma pris för inkommande samtal.5 HKD/mån för 30 MB data i Kina via GPRS (med Great Firewall)15 HKD/mån för 100 MB data i Kina via GPRS (med Great Firewall)Ringa till Sverige(både fast & mobil): 0,55 HKD/min + 0,80 HKD/6 sek. Det gäller både från Hong Kong och Kina.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Jag har ett par oanvänt Dual number SIM kort från Hong Kong. Jag kan skicka ett om du behöver.Klicka för att utvidga...
SvartMjolk skrev:Det vore kanon, jättesnällt. Hur mycket vill du ha för det?Vet du vad som händer om jag surfar över gränsen för 100 MB?Får jag ett nummer som anses kinesiskt? Det vill säga kommer jag till exempel kunna logga in på Wifi hos Strabucks? Gick inte med mitt svenska och de sa att jag behövde ett kinesiskt.Klicka för att utvidga...
SvartMjolk skrev:Måste tipsa om det här kortet, som jag läst ska fungera riktigt bra. Det är gratis i vissa länder dessutom.Fogg Mobile Waiting ListLäs ett test här:Fogg Mobile - Surfa utan kostnad i utlandet >> SurfväljarenKlicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Japan:b-mobilesVisitor SIM(data only)(Man måste beställa innan man åker till Japan. I alla fall om du vill använda direkt efter ankomst.)1 GB planPris: 3.980 JPY (ca 300 SEK)Ingår i priset: upp till 1 GB datamängd under 14 dagarGiltighet: 14 dagarHastighet: Ner 14 Mbps / Upp 5,7 Mbps (siffrorna är teoretisk max hastighet)Begränsning: utan samtal/SMS/MMS14 days planPris: 3.980 JPY (ca 300 SEK)Ingår i priset: obegränsad datamängd under 14 dagarGiltighet: 14 dagarHastighet: upp till 300 KbpsBegränsning: utan samtal/SMS/MMS. Det finns också restriktion för användning av Voip och andra streaming tjänst.Klicka för att utvidga...