Just på Aurora ARN T2 känns som att dom är lite tetigare än andra. Det var här jag inte fick komma in pga att min flight avgick (från T4) om mer än 3 tim, trots att jag påpekade att regeln gällde max 3 tim och jag bara skulle göra ett kort stopp o vidare till T5.Försökte gästa en kollega till Aurora (T2 ARN), men det blev tvärstopp eftersom han inte flög med samma flight!? Har inte varit med om detta förut. Någon som vet om det var korrekt hanterat av damen bakom disken?
"Ditt medlemskap hos Priority Pass gäller så länge du är Platinum-medlem hos American Express." Saxat från ansökningsblanketten på Amex hemsida. För övrigt så förstår jag inte mig på folk som ens försöker att använda PP trots att Platinumkortet är uppsagt. Borde vara självklart att man inte har förmånen kvar om kortet är uppsagt. Även om det funkar i praktiken så är det risk att dylika missbruk av villkoren slår tillbaka mot oss som fortfarande betalar för kortet, genom framtida försämringar.Hmm. Ok. Nån som vet vad som står skrivet i villkoren?
Jag hade varit orolig för att Amex fakturerar (den egentligen orimligt höga) kostnaden för besöken om några månader..."Ditt medlemskap hos Priority Pass gäller så länge du är Platinum-medlem hos American Express." Saxat från ansökningsblanketten på Amex hemsida. För övrigt så förstår jag inte mig på folk som ens försöker att använda PP trots att Platinumkortet är uppsagt. Borde vara självklart att man inte har förmånen kvar om kortet är uppsagt. Även om det funkar i praktiken så är det risk att dylika missbruk av villkoren slår tillbaka mot oss som fortfarande betalar för kortet, genom framtida försämringar.