Har inte fått mail, men ser samma fenomenJAONHA skrev:Hej,Är det fler av er där ute som fått mejl om feeder outage från Flightadar 24? Såg på deras Twitter att de haft problem under gårdagen och det syns inte ett enda plan i luften i appen nu kl 08:30.Går jag in och kollar lokalt på hallonpajen så fungerar allt som det ska.Klicka för att utvidga...
fly4fun skrev:Det verkar vara koordinerade attacker mot FR24 och FlightawareKlicka för att utvidga...
Kreditkortsuppgifter?intuition skrev:Ja, verkligen nyfiken. Jag undrar t.ex. om attacken bara är av typen "sänka sajten" för att ställa till besvär (kräva lösen) eller om det är riktat mot användar-uppgifter. Man kan ju tänka sig att det är intressant att få en lista på de hundratusentals användare som skickar in data. Det kommer ju huvudsakligen från små datorer, typ raspberry pi, som det kunde vara mumma att infektera och snabbt få kontroll över i ett rejält botnet.Klicka för att utvidga...
Verkar inte ha startat från VIE ännu.Budgetresenär skrev:Jag försöker lokalisera FR9889 som ska flygas med RYR34DT.Klicka för att utvidga...
Om jag söker efter FR9889 i FR24 så kommer den upp direkt. Påväg från VIE till CPH nu och ankommer CPHBudgetresenär skrev:Jag försöker lokalisera FR9889 som ska flygas med RYR34DT. Jag har provat med Android Chrome i mobilläge, Android Chrome i desktopläge och nu har jag installerat Android-appen, men jag kan inte hitta flygplanet på kartan. Har flygplanet gått upp i rök eller hur gör man för att se planet på kartan? Förr i tiden brukade jag googla på FR24 FR9889 och därefter klicka på aktuellt datum, men det verkar inte längre gå att klicka på datumen.Klicka för att utvidga...
Ja, det hade tydligen inte startat än när jag postade. Planet är ett par timmar försenat.LPC123 skrev:Om jag söker efter FR9889 i FR24 så kommer den upp direkt. Påväg från VIE till CPH nu och ankommer CPHKlicka för att utvidga...
Men i appen kan du alltid seflighten du söker efter ett par dagar framåt och bakåt? i betalversionen dockBudgetresenär skrev:Ja, det hade tydligen inte startat än när jag postade. Planet är ett par timmar försenat.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Hmm. Skall bli intressant hur flighten dyker upp i morgon när flyget väl är i luftenKlicka för att utvidga...
hco skrev:Exempel: BIX2506 från Arlanda till Gran Canaria i morgon.Finns hos Swedavia men ej på FR.Klicka för att utvidga...
Dök upp på FRs Departure Board för ARN som BIX26P men heter fortfarande BIX2506 hos Swedavia.AABack2ARN skrev:Hmm. Skall bli intressant hur flighten dyker upp i morgon när flyget väl är i luftenKlicka för att utvidga...