Protester mot Uber i London

Ja vad ska man säga. Jag förstår att de traditionella taxibolagen känner sig hotade av Uber som åtminstonde i New York är överlägset bättre än yellow cabs. Dessutom oftast till liknande priser.

Jag tog en uberX från centrala Chicago till ORD för ca 30USD normal taxitaxa är ca 50USD

I DC finns det inte bara Uber utan även LYFT nu som är bilar med Rosa mustach som åker omkring som är ännu billigare än UberX. De ordinarie taxichaffisarna bara buttrar och säger det där är en jxxxvla Uber eller LYFT och tar våran business.

Fri konkurrens verkar funka i detta fall

sembl skrev:I DC finns det inte bara Uber utan även LYFT nu som är bilar med Rosa mustach som åker omkring som är ännu billigare än UberX. De ordinarie taxichaffisarna bara buttrar och säger det där är en jxxxvla Uber eller LYFT och tar våran business.Fri konkurrens verkar funka i detta fallKlicka för att utvidga...

Jag tittade på LYFT i DC men fick intrycket av att man behövde ett amerikanskt mobilnummer, rätt eller fel? Har du testat?

jumbooze skrev:Jag tittade på LYFT i DC men fick intrycket av att man behövde ett amerikanskt mobilnummer, rätt eller fel? Har du testat?Klicka för att utvidga...

Det kan ha varit så då jag hade mitt amerikanska nummer i telefonen när jag är där. Funkar mycket bra för övrigt så får man inte tag på Uber så kör man LYFT. Och så slipper man cash

sembl skrev:Det kan ha varit så då jag hade mitt amerikanska nummer i telefonen när jag är där. Funkar mycket bra för övrigt så får man inte tag på Uber så kör man LYFT. Och så slipper man cashKlicka för att utvidga...

Är inte LYFT som Airbnb fast för bilar?

Stämmer bra det Jonas, vem som helst kan ansluta sig och köra om du inte har något att göra på dagarna/kvällarna. I appen så fyller man bara i sin information om att man vill bli en driver så är det kirrat.

sembl skrev:I DC finns det inte bara Uber utan även LYFT nu som är bilar med Rosa mustach som åker omkring som är ännu billigare än UberX.Klicka för att utvidga...
Hmm, kanske därför många i San Francisco åkte runt med stora rosa mustacher på bilarna, trodde det var någon form av kampanj för något annat, typ rosa bandet.

palmen I november så är det Movember så många som inte kan odla musche har då sådana fluffiga mustacher på sina bilar för att supporta prostata cancer. Men om du ser dem på gatan idag i USA så är det oftas folk som kör åt LYFT.

Mer info så det slipper bli offtopic

https://us.movember.com/

Idag är det visst lite kaotiskt i trafiken i centrala London pga att taxibilar protesterar mot Uber och blockerar trafiken kring Westminister (enligt en kompis som bor där).

Thornado skrev:Idag är det visst lite kaotiskt i trafiken i centrala London pga att taxibilar protesterar mot Uber och blockerar trafiken kring Westminister (enligt en kompis som bor där).Klicka för att utvidga...

Jag skulle påstå att det blir lite självmål på en sådan sak. Alla som inte redan känner till Uber lär sig ju nu vad det är...

Enligt SvD var det protester i flera städer igår (Berlin, Madrid och London) mot Uber.

För övrigt fick jag nyligen svara på frågor i en undersökning som undrade om jag skulle vilja betala extra för en lyxigare taxitjänst från Taxi Stockholm.

Detta var det dummaste de kunde göra, strejka alltså. På BBC news på morgonen så sa han som är ansvarig för taxiförbundet i London att detta gör att Uber får mer uppmärksamhet och detta kommer att göra att färre åker med pga detta. Han stod inte bakom själva strejkaktionen och vill ha en diskussion om det istället hur man kan lösa situationen.

Själv så körde man Uber X kvällen innan och en resa som normalt kostar ca 25 pund i en standard taxi kostade nu 17 och jag fick en supertrevlig cabbie.

Nyss hemkommen från Barcelona och under en taxifärd så frågade jag varför den

polisiära närvaron var så stor.(Kryllade av poliser på Ramblan)

Taxichauffören påstod att det var för att det varit väldigt stora protester mot

Uber förra helgen och att det gått vilt till.

Thornado skrev:Idag är det visst lite kaotiskt i trafiken i centrala London pga att taxibilar protesterar mot Uber och blockerar trafiken kring Westminister (enligt en kompis som bor där).Klicka för att utvidga...

Instämmer i kritiken mot Uber i London.

Gissningsvis finns det inte någon annan stans i världen där det tar 3-4 år att utbilda sig till taxichaufför. Det är den tiden det tar att förvärva "The Knowledge" dvs. plugga in 25 000 gator i centrala London.

Min UberX-chaufför hade ingen susning hur han skulle ta mig från Cannon Street till Hilton på Tooley Street. Resan tog 27 minuter. Det hade gått fortare att gå och då hade jag dessutom varit 12 pund rikare.

staticmap

Xilan skrev:Instämmer i kritiken mot Uber i London.Gissningsvis finns det inte någon annan stans i världen där det tar 3-4 år att utbilda sig till taxichaufför. Det är den tiden det tar att förvärva "The Knowledge" dvs. plugga in 25 000 gator i centrala London.Min UberX-chaufför hade ingen susning hur han skulle ta mig från Cannon Street till Hilton på Tooley Street. Resan tog 27 minuter. Det hade gått fortare att gå och då hade jag dessutom varit 12 pund rikare.Klicka för att utvidga...

Det där skulle jag reklamera.

Back