Punktering på Sixt bil i USA, vad göra?

arn-mia

New member
Fick precis punktering på bilen då jag lyckades köra på en trottoarkant. Då Amex SE hänvisar till Axa som har stängt sin kundtjänst för dagen vänder jag mig till forumet.



Har punktering på bilen och en repa på fälgen. Bilen är hyrd via Sixt (USA) och betald med Platinum kortet. Någon som vet hur proceduren ser ut, och om jag ska vara förberedd på att försäkringen inte täcker för vissa saker?
 
Du borde kontakta Sixt och ta det därifrån.



Givet att du uppfyller kraven för reseförsäkringen med hyrbilsmomentet i Amex Platinumförsäkringen så *borde* de täcka självriskdelen. Your milage may vary!
 
Kontakta sixt enligt @Berglund

Skriva skaderapport

Betala självrisken

Kontakta försäkringsbolaget

Ta fram kvitton för flyg/hotell/bilen

Skicka in (ta kopior)

Klart!
 
Jag kan inte tolka texten nedan på annat sätt och tar kontakt med Sixt och sätter igång processen.



Täcker självrisk, skador och stöld. Försäkringstyperna CDW, LDW, TP, utökad ansvarsförsäkring och personskada ingår.

Den försäkrade behöver inte teckna kompletterande eller extra försäkring från uthyrningsföretaget såvida täckning för ett högre belopp inte anses nödvändigt.
 
Back
Top