Qatar Airways går med i Oneworld 30 oktober 2013

Jo, att det är officiell info betvivlar jag inte, men vågar man lite på det så pass att man bokar en T/R med QR 1/11 och kan räkna med att få TP för resan..? Det är ju det som är intressant...

Törs man hoppas på dubbla miles/Avios etc. över jul/nyår ?

Jag är med i Qatars bonusprogram. (Privilege Club)

Bör jag byta nu till något annat One World program?

Glenn E skrev:Ja jag får hålla koll på det.Annars är det British Airways som är bäst med One World?Klicka för att utvidga...

Det beror helt på ditt resmönster. Jag tycker BA är bra för man kan enkelt få status på få resor, men jag vill inte alls påstå att de är bäst över lag.

Hur jag med intjäning från ett Qatar First segment, i slutet av September?

Kan jag registrera dessa till AA redan nu eller kommer jag kunna retroregistrera detta efter 30 oktober? Alt finns det något annat vettigt att lägga QR flight intjäningen på?

Pushback skrev:Hur jag med intjäning från ett Qatar First segment, i slutet av September?Kan jag registrera dessa till AA redan nu eller kommer jag kunna retroregistrera detta efter 30 oktober? Alt finns det något annat vettigt att lägga QR flight intjäningen på?Klicka för att utvidga...

Det är svårt att tro att det går att kreditera flygningarna som har skett innan Qatar Airways blev partner till berörd FFP.

Däremot går det att kreditera Qatar Airways flygning till British Airways Executive Club redan nu, fast som icke-statusgrundande flight.

https://www.businessclass.com/forum/attachments/screenshot20130909_2-png.19675/

Executive Club - Our other airline partners - British Airways

H-vete vad de komplicerat allt. Det där kommer att ta en stund att förstå, men spontant verkar det inte jättetokigt.

Back