Qatar lounge Bangkok

Jeg så et sted at Qatar's nye Lounge i BKK forventes at åbne i August? Er der nogen der ved mere?

Jeg var der i søndags. De fortalte i QRs transfer desk at de netop er begyndt at bygge den om igen (før den skulle åbne), da "the management were not satisfied". Det har vist lange udsigter.

Det kan jag förstå! Qatar har nog krav på det ska bli en bra lounge! Vad jag har lärt mig under mina veckor här! Service och arbetsviljan finns men kunskapen är det lite si å så med...

jerk skrev:Det kan jag förstå! Qatar har nog krav på det ska bli en bra lounge! Vad jag har lärt mig under mina veckor här! Service och arbetsviljan finns men kunskapen är det lite si å så med...Klicka för att utvidga...
Det har nog inte med saken att göra - alla andra verkar ju kunna få till rätt bra lounger, så jag tror inte kravställningen där är problemet.

pep skrev:Jeg var der i søndags. De fortalte i QRs transfer desk at de netop er begyndt at bygge den om igen (før den skulle åbne), da "the management were not satisfied". Det har vist lange udsigter.Klicka för att utvidga...

Dom sa ingenting om tidsplan och när den förväntas färdig?

pep skrev:Jo, de sagde meget upræcist:next year...Klicka för att utvidga...
Står det inget på hemsidan kanske man inte kan begära att check-in agenter ska veta heller.

Snabbgooglade och hittade inget annat än bloggar från i våras/somras så känns inte aktuellt. Den som lever får se

De håller fortfarande på att bygga om loungen.

Det lär nog ta ett tag till...

rps20180120_113334-jpg.71967

Är det qatarisk lag som inte tillåter alkoholservering till dem som är under 21 år?

rps20180120_113353-jpg.71968

squeezen skrev:Access policy? London och paris tar väl bara passagerare i biz och first på QR metall?Klicka för att utvidga...
Godt spørgsmål. Men mon ikke de også accepterer alle deres egne og OW elitefliers der rejser QR i economy? Hvilke lounger skulle de ellers henvise dem til uden at det ville blive væsentligt dyrere for QR??

pep skrev:Godt spørgsmål. Men mon ikke de også accepterer alle deres egne og OW elitefliers der rejser QR i economy? Hvilke lounger skulle de ellers henvise dem til uden at det ville blive væsentligt dyrere for QR??Klicka för att utvidga...
I London hänvisas Platinum privilege club, OWE, till BA lounger om man åker i eco med Qatar.

squeezen skrev:I London hänvisas Platinum privilege club, OWE, till BA lounger om man åker i eco med Qatar.Klicka för att utvidga...
Tak, det var det vi frygtede. Men hvad er det egentlig for en alliance hvor samarbejdet kun gælder den ene vej? Og, what's in it for BA?

no clue... likadant är det ju kass för alla OWE via BA eller Cathay som kommer till Doha och OWE bara ger access till den lille lounge de kallar "first class" men som är riktigt dålig.

OWE ger ju inte access till Al Mourjan tex.

Likadant i Paris som i London.

squeezen skrev:OWE ger ju inte access till Al Mourjan texKlicka för att utvidga...
Gør det ikke hvis du rejser Biz eller First - selv på non-QR airlines - blot de er OW-selskaber? Problemet er vel at der er stort set ingen selskaber (andre end QR) der bruger DOH som hub - derfor har det mest akademisk interesse

Enligt OW-reglerna måste alla medlemsbolag ge tillträde till Businesslounger till alla OWS, och till Firstlounger till alla OWE, som flyger på OW-metal.

Men ibland kringgås regeln genom att branda loungerna som något annat än Business/First.

Jag flyger från BKK med AY om någon vecka, får prova då...

Back