Råd önskas: 2 år kvar till SAS Lifetime Gold som nybliven förälder

SmoothOperator skrev:Tack för alla rekommendationer och tips!Det verkar faktiskt genomförbart att uppnå guldstatus under de kommande två åren trots mitt minskade resandeMin strategi blir:• Månatligt köp med Mastercard Premium → 500 poäng/månadTotalt: 6 000 poäng• Optimera användningen av American Express Elite → uppskattningsvis 20 000 poäng• Conscious Traveler:- Se videoklippet + köpa 9-pack tvättlappar vid starten av den nya intjäningsperioden- Upprepa samma aktivitet vid årsskiftetTotalt : 10 000 poängFör de återstående 9 000 poängen kommer jag att bevaka kommande kampanjer, exempelvis Friends & Family erbjudanden.Klicka för att utvidga...

Du kan ta 1-2 bilhyror vid kampanjer så är du i hamn. Hertz har ju haft bra då och då på sistone, tog en själv för 8k bonuspoäng+ 4k nivåpoäng i Dec, kostade 2.2k.

SmoothOperator skrev:Tack för alla rekommendationer och tips!Det verkar faktiskt genomförbart att uppnå guldstatus under de kommande två åren trots mitt minskade resandeMin strategi blir:• Månatligt köp med Mastercard Premium → 500 poäng/månadTotalt: 6 000 poäng• Optimera användningen av American Express Elite → uppskattningsvis 20 000 poäng• Conscious Traveler:- Se videoklippet + köpa 9-pack tvättlappar vid starten av den nya intjäningsperioden- Upprepa samma aktivitet vid årsskiftetTotalt : 10 000 poängFör de återstående 9 000 poängen kommer jag att bevaka kommande kampanjer, exempelvis Friends & Family erbjudanden.Klicka för att utvidga...

Fixa till en long haul per år med familjen.

Riktigt smidigt att resa med spädbarn om du frågar mig.

SmoothOperator skrev:• Conscious Traveler:- Se videoklippet + köpa 9-pack tvättlappar vid starten av den nya intjäningsperioden- Upprepa samma aktivitet vid årsskiftetTotalt : 10 000 poängKlicka för att utvidga...
Obs, du får 5 000 nivåpoäng för de tio stegen, inte 10 000.

TP12 skrev:De 9 000 poängen blir kanske billigare, åtminstone om man sätter pris på sin tid, genom att betala 150k i räkningar med Amex Elite via tjänst för det.Klicka för att utvidga...
Eller köpa dom för 90000 bonuspoäng(fd extrapoäng)?

rsimon skrev:Obs, du får 5 000 nivåpoäng för de tio stegen, inte 10 000.Klicka för att utvidga...

När min nya intjäningsperiod inleds den 1 juli kommer jag att genomföra samtliga 10 steg under perioden juli-december, vilket ger mig 5 000 poäng.

I början av 2026 planerar jag att upprepa processen för att erhålla ytterligare 5 000 poäng.

Som du mycket riktigt påpekar, denna strategi kan inte upprepas under det sista kvalificeringsåret. För 2027 måste jag därför justera mina förväntningar och endast räkna med 5 000 poäng från Conscious Traveler.

Back