fredrik996
New member
Tänkte åka till München på torsdag. Tips på bra automat?
imartin skrev:Bra trådidé!
Land och valuta: Colombia Ort och plats: Medellin men gäller förmodligen hela landet Bank eller utställare av bankomat: Davivienda, Caja Social Avgift: Gratis (Ungefärligt) datum: juni 2019 Kort som uttaget gjordes med:Revolut Övrig användbar information: Så vitt jag vet är alla utländska kort avgiftsfria på dessa två bankernas bankomater. De flesta andra banker tar en avgift.Klicka för att utvidga...
Senast jag var i Tyskland (Berlin) använde jag Sparkasse. Det verkar som att denna banken heter Stadtsparkasse i Munchen? Du känner igen banken på deras logga som är ett S med en prick över, med röd bakgrund. Men om det inte har ändrats på sistone så är det relativt lätt att ta ut pengar utan avgift i Tyskland, flera banker erbjuder gratis uttag.fredrik996 skrev:Tänkte åka till München på torsdag. Tips på bra automat?Klicka för att utvidga...
Växla i Sverige är väl aldrig en bra deal? Om man nu inte ska till ett land där det är väldigt svårt att få ut pengar och det krävs att man kommer med typ dollar för att växla på plats.Anna Heijbel skrev:Någon som har något bra tips för bästa uttag någonstans på Penang, Malaysia eller är det bäst att växla i Sverige?Klicka för att utvidga...
Billigaste kontantuttagen i utlandet - (Specifikt Thailand) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorSticktown skrev:Finns det någon med tips på bra kombination av banker och kort i Thailand?Klicka för att utvidga...
Yes!Bankiren skrev:Är det någon här som kan rekommendera någon bra automat påMiami Beach? Tänkte plocka ut några dollar där med Revolut.Klicka för att utvidga...
Hej! Tack för tipset! Tog ut med Norwegian kortet. Blev 75 cent och inga extra avgifter. Tog sedan ut med Handelsbanken debit kort då blev det 94 cent. Klart billigaste i Las Palmas vad jag har sett.Budgetresenär skrev:Land och valuta: Spanien (Kanarieöarna), EuroOrt och plats: Las Palmas de Gran Canaria, Calle Jose Franchy Roca 5Bank eller utställare av bankomat: IberCajaAvgift: Det stod att de skulle debitera kortutgivaren €0,75, men hittills har ingen avgift debiterats, men det kanske görs radioaktivt.(Ungefärligt) datum: November 2020Kort som uttaget gjordes med: Revolut VisaÖvrig användbar information:Klicka för att utvidga...
Konstigt, jag verkar ha sluppit avgifter helt, det har fortfarande inte dragits något extra från mitt Revolut.Sukhoi skrev:Blev 75 cent och inga extra avgifter. Tog sedan ut med Handelsbanken debit kort då blev det 94 cent.Klicka för att utvidga...