I rubriken så står det "resa med nyfödd". Är tanken att ni skall ut de närmaste veckorna? I så fall vet jag inte om det blir så mycket avkoppling. Dock så skriver du sen baby i själva texten och då är ju spannet större.bompa skrev:HejVi fick vår bäbis idag - vilket är kul.Har nu lite tid och funderar på att boka resa - vi tre.Rekommendationer när man skall flyga med baby?Var skall man flyga för att njuta av lyx etc samt avkoppling?Biljetter?Tack på förhandKlicka för att utvidga...
Och nu med risk att låta bitter, men: att inte flyga alls. Personligen anser jag att man bör undvika icke nödvändiga flygresor med spädbarn (<2 år).bompa skrev:Rekommendationer när man skall flyga med baby?Klicka för att utvidga...
Robin_L skrev:Vill börja med att säga grattis!Och nu med risk att låta bitter, men:att inte flyga alls.Klicka för att utvidga...
Precis. Det är kärnan. Att ta sig tid. Och att planera i den mån det går att planera men även planera för det oförutsedda. Var nästan chockad över mängden bagage och antalet kollin vi hade med oss för en månad i Spanien med vår då sex månader gamla dotter (kommer från en som normalt reser med handbagage på tvåveckorsturer).Juraj skrev:jo, lite mer logistik att ta hand om än när man flyger utan barnet, men det gårKlicka för att utvidga...
Juraj skrev:Det är mer riskabelt att åka bil. Sedan kan man bara vara hemma om man vill leva riskfritt. Eller vänta, då får man inte tillräckligt med motion.Har hittills haft 29 flygningar med min dotter som är 17 månader gammal, 10 till är bokade, så jag säger till TS - kör på, det är roligt (jo, lite mer logistik att ta hand om än när man flyger utan barnet, men det går).Klicka för att utvidga...
Vad jag vet finns det inga hinder hos något bolag.Anders Nyberg skrev:Hur är det att ta med barn in Businessclass?, regler mm hos exempelvis Qatar?/AKlicka för att utvidga...
Anfield skrev:Inte illa ! Bra kämpat !Fru Anfield ville inte flyga med junior Anfield dom två första årenKlicka för att utvidga...
Grattis! Jag vill nog rekommendera att göra en "provflygning" först - ta en helg i sthlm eller gbg t.ex för att begripa hur hon/han reagerar och framförallt hur öronen tål det, och sedan flyga någonstans där det är enkelt att få tag på blöjor, välling, schysst vatten, tvättlappar, oparfymerad tvål och sånt - lite beroende på reslängd såklart - och där det inte är blir olidligt varmt (eller kallt om man är lagd åt det hållet ;-))bompa skrev:HejVi fick vår bäbis idag - vilket är kul.Har nu lite tid och funderar på att boka resa - vi tre.Rekommendationer när man skall flyga med baby?Var skall man flyga för att njuta av lyx etc samt avkoppling?Biljetter?Tack på förhandKlicka för att utvidga...