million-miler
New member
Såg detta också. Hoppas på någon promotion.
Skulle jag vetat för 1 månad sedan innan jag använden 90k på en långresabvs skrev:Tror ingen skrivit om det på forumet än men nu kan man växla Revpoints till Eurobonus. 1:1. Gjorde ett test och poängen dök upp direkt utan någon fördröjning.Visa bifogad bild 168938Visa bifogad bild 168937Klicka för att utvidga...
Fanns inte en månad sedan.Andreas Wreth skrev:Skulle jag vetat för 1 månad sedan innan jag använden 90k på en långresaKlicka för att utvidga...
Tittade igenom forumet om någon sett detta, tycker det är riktigt bra att SAS är med nu och dessutom ännu fler flygbolag.bvs skrev:Tror ingen skrivit om det på forumet än men nu kan man växla Revpoints till Eurobonus. 1:1. Gjorde ett test och poängen dök upp direkt utan någon fördröjning.Visa bifogad bild 168938Visa bifogad bild 168937Klicka för att utvidga...
Highbury skrev:Hur ser det ut på växling till hotellprogram?Klicka för att utvidga...
@Highbury Sin @gdaily skriver går det att växla från SAS till Scandic. Jag fick en lång förbättrings lista från Revolut där de ville veta vad de kan göra bättre. Jag skrev in just hotellpoäng samt även om man har Ultra så skulle det finnas möjlighet till status hos hotell, som Amex har. Revolut vill locka över kunder från andra kort som ger poäng och status - då gäller det att det finns hotellpoäng och status med i Ultra samt lite annat. Hoppas de inför detta kommer.gdaily skrev:Till Scandic går det via SASSåg ocskå att Aegan och Avianca är på väg in, vilket är utmärkt för mig som har poängslattar där.Klicka för att utvidga...
Det är nog helheten som gör att priset är högre. Man kan avboka en resa eller evenemang oavsett anledning och få 70% tillbaka på hela kostnaden, lounger man kan besöka hur många ggr som helst osv.ekf skrev:Missar jag något?Revolut Ultra ger 10 EB per 100 kr spend för en månadsavgift på 600 kr...SAS EBMC Premium ger 15 EB (plus nivåpoäng) per 100 kr spend för en månadsavgift på 195 kr (2335/år)Klicka för att utvidga...
ekf skrev:Missar jag något?Revolut Ultra ger 10 EB per 100 kr spend för en månadsavgift på 600 kr...SAS EBMC Premium ger 15 EB (plus nivåpoäng) per 100 kr spend för en månadsavgift på 195 kr (2335/år)Klicka för att utvidga...
När det gäller lounger får du såklart besöka hur många gånger som helst, eftersom det verkar vara ett pay-per-visit-abonnemang numera. Jag gissar att de har ändrat detta nyligen, jag blev förvänad när jag kollade häromdagen. "rabatterat" pris betyder och några tior lägre än deras andra kort. Dvs tämligen värdelöst.Robert flysas skrev:... lounger man kan besöka hur många ggr som helst osv.Klicka för att utvidga...
intuition skrev:När det gäller lounger får du såklart besöka hur många gånger som helst, eftersom det verkar vara ett pay-per-visit-abonnemang numera. Jag gissar att de har ändrat detta nyligen, jag blev förvänad när jag kollade häromdagen. "rabatterat" pris betyder och några tior lägre än deras andra kort. Dvs tämligen värdelöst.Visa bifogad bild 169032Klicka för att utvidga...
Otydligheten har de sig själva att skylla då de tidigare använt "ingår" som att möjligheten till tillgång ingår men kostar extra per besök.H4ipM8adRg9nvkRu skrev:Visa bifogad bild 169033Kan det vara den svenska översättningen som blivit galen? När jag kikar i appen står det på flera ställen att det ingår. I samma vy du använder (tror jag, listan på förmåner) tolkar jag texten som det ingår för innehavaren och 300kr för gäst.Det tolkningen gör jag ju delvis för det på andra ställen står att det ingår. Denna text utan någon annan kontext är ju däremot mer otydlig.Klicka för att utvidga...
H4ipM8adRg9nvkRu skrev:Visa bifogad bild 169033Kan det vara den svenska översättningen som blivit galen? När jag kikar i appen står det på flera ställen att det ingår. I samma vy du använder (tror jag, listan på förmåner) tolkar jag texten som det ingår för innehavaren och 300kr för gäst.Det tolkningen gör jag ju delvis för det på andra ställen står att det ingår. Denna text utan någon annan kontext är ju däremot mer otydlig.Klicka för att utvidga...
Har du testat detta i praktiken?Robert flysas skrev:Möjligheten att boka av oavsett anledning eller frågor, betyder mycket. Gäller även om man bokat ett event. Inga läkarintyg krävs. Detta känns extra säkert om man av någon anledning måste boka av. Gäller Ultra.Klicka för att utvidga...