Jonkandonkan skrev:Kanske dum fråga, men fyllla på Revolut via Curve med SAS MC, ger det poäng idag?Klicka för att utvidga...
Senast jag testade i somras fick man inga poäng.
Jonkandonkan skrev:Kanske dum fråga, men fyllla på Revolut via Curve med SAS MC, ger det poäng idag?Klicka för att utvidga...
[user]M.K [/user]FarewellFire skrev:Möjligt att detta är brutalt OT (och i så fall underkastar jag mig ångerfullt moderatorernas vilja) - men har en fråga som i min begreppsvärld passar in i Revolut-tråden. Har haft kort i flera år, sedan ett par år tillbaka Premium. Använder kortet enbart för att skicka hem pengar från utlandet och på så sätt få en bättre växlingskurs. Inget fiffel, inga konstigheter - bara en brutalt bättre växlingskurs.Hur som haver, nu ska jag börja få lön i norska riksdaler och tänkte göra precis som förr - alltså föra över pengarna från den norska banken (får tyvärr ej ha Revolut som lönekonto) till Revolut och sedan vidare till svensk bank. Undrar därför om det finns någon som vet om det finns smartare metoder än via Revolut? Har kollat Wise men kursen kan inte mäta sig.För övrigt - alla tips på en billig norsk bank (har noll intresse av lull-lull, vill bara kunna kostnadsfritt få in lönepengarna så snabbt som möjligt på Revolut) mottages tacksamt.Klicka för att utvidga...
Om du har betalkort till det norska kontot, du kan ”add money” direkt med Revolut? Istället föra över. Sedan växla och skicka direkt till svenskt kontot, man får oftast samma dag om du gör det på morgonen.FarewellFire skrev:Möjligt att detta är brutalt OT (och i så fall underkastar jag mig ångerfullt moderatorernas vilja) - men har en fråga som i min begreppsvärld passar in i Revolut-tråden. Har haft kort i flera år, sedan ett par år tillbaka Premium. Använder kortet enbart för att skicka hem pengar från utlandet och på så sätt få en bättre växlingskurs. Inget fiffel, inga konstigheter - bara en brutalt bättre växlingskurs.Hur som haver, nu ska jag börja få lön i norska riksdaler och tänkte göra precis som förr - alltså föra över pengarna från den norska banken (får tyvärr ej ha Revolut som lönekonto) till Revolut och sedan vidare till svensk bank. Undrar därför om det finns någon som vet om det finns smartare metoder än via Revolut? Har kollat Wise men kursen kan inte mäta sig.För övrigt - alla tips på en billig norsk bank (har noll intresse av lull-lull, vill bara kunna kostnadsfritt få in lönepengarna så snabbt som möjligt på Revolut) mottages tacksamt.Klicka för att utvidga...
Nu blir jag kanske OT på OT, men..FarewellFire skrev:Möjligt att detta är brutalt OT (och i så fall underkastar jag mig ångerfullt moderatorernas vilja) - men har en fråga som i min begreppsvärld passar in i Revolut-tråden. Har haft kort i flera år, sedan ett par år tillbaka Premium. Använder kortet enbart för att skicka hem pengar från utlandet och på så sätt få en bättre växlingskurs. Inget fiffel, inga konstigheter - bara en brutalt bättre växlingskurs.Hur som haver, nu ska jag börja få lön i norska riksdaler och tänkte göra precis som förr - alltså föra över pengarna från den norska banken (får tyvärr ej ha Revolut som lönekonto) till Revolut och sedan vidare till svensk bank. Undrar därför om det finns någon som vet om det finns smartare metoder än via Revolut? Har kollat Wise men kursen kan inte mäta sig.För övrigt - alla tips på en billig norsk bank (har noll intresse av lull-lull, vill bara kunna kostnadsfritt få in lönepengarna så snabbt som möjligt på Revolut) mottages tacksamt.Klicka för att utvidga...
FarewellFire skrev:Hur som haver, nu ska jag börja få lön i norska riksdaler och tänkte göra precis som förr - alltså föra över pengarna från den norska banken (får tyvärr ej ha Revolut som lönekonto) till Revolut och sedan vidare till svensk bank. Undrar därför om det finns någon som vet om det finns smartare metoder än via Revolut? Har kollat Wise men kursen kan inte mäta sig.För övrigt - alla tips på en billig norsk bank (har noll intresse av lull-lull, vill bara kunna kostnadsfritt få in lönepengarna så snabbt som möjligt på Revolut) mottages tacksamt.Klicka för att utvidga...
Tack! Blev ett fint expressbrev före JulIntheair skrev:Tänkte bara tipsa om att Revolut kör Black Friday kampanj på metalkorten - 750 kr för ett år.Visa bifogad bild 135655Klicka för att utvidga...
Håller med.M.K skrev:Såklart intressant med en riktig ”Ultra” premiumprodukt, och jag är självklart intresserad om denna innehåller något riktigt bra. Månadskostnad är sekundärt, men vill då t ex gärna se;Concierge med kontakter.Obegränsad loungetillgång med gäst.Stimulerande kickback.Goda partnersamarbeten.Marknadsledande räntor, 0% på innestående medel är i dagens läge ett skämt.Det finns absolut utrymme för ett nytt premiumkort på marknaden som levererar. Skönt med ett kort utan kreditscore påverkan också. Tveksamt om Revolut lyckas med detta men vi ser.Klicka för att utvidga...
7-9 dagarinka skrev:Hur lång är leveranstiden för gratiskortetoch vad kostar leveransen av det fysiska kortet?Klicka för att utvidga...
Jag skulle rekommendera att du tittar på revoluts egen sida, då de specar exakta avgifter. Tredjepartssidor försöker översätta saker till någon form av standard mall.inka skrev:Vad är det för uttagsavgift som specas härhttps://kreditkort.com/kort/revolut-standard/Trodde inte det var ngn uttagsavgift upp till ett visst belopp....Valutapåslag 0 %Uttagsavgift2,00 % (min 10 kr)Klicka för att utvidga...
LakeOfFire skrev:Tack. Det är tveksamt att jag skulle få ersättning från AA, antar jag. Har någon här erfarenhet av det? Jag såg tidigare i tråden att någon mejlat och fått en voucher som sen inte gick att använda.Hur skyddar man sig mot sådant här i framtiden? Är enda sättet att ha reseförsäkring via hemförsäkring? Jag har EBMC Premium för all del, men det täcker bara med ett lågt schablonbelopp.Klicka för att utvidga...
Går bra att fylla på revolut med Curve kortet, har gjort det några gånger.inka skrev:En fråga till......får man fylla på Revolut med Curvekortet?Klicka för att utvidga...