En resa, F för 190.000Axelzon skrev:Fick du till det på endast en biljett (Business 140 000 P / First 190 000 P) ?Klicka för att utvidga...
Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015 | Sida 57 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
En resa, F för 190.000Axelzon skrev:Fick du till det på endast en biljett (Business 140 000 P / First 190 000 P) ?Klicka för att utvidga...
AntonL skrev:Intressant. Sitter just nu och tittar på hur jag ska använda min 2-4-1 Amex voucher och EB poäng på ett roligt sätt.Inspirerad av tidigare reserapporter här på BC så är jag sugen på: ARN - FRA - NRT/HND - BKK - Layover - SIN - HKG - ARN.Om jag då förstår@fcxrätt så borde även denna rutt gå på 140k + 75k = 215k?Klicka för att utvidga...
Elberto skrev:Menar du layover <24tim?Klicka för att utvidga...
AntonL skrev:Intressant. Sitter just nu och tittar på hur jag ska använda min 2-4-1 Amex voucher och EB poäng på ett roligt sätt.Inspirerad av tidigare reserapporter här på BC så är jag sugen på: ARN - FRA - NRT/HND - BKK - Layover - SIN - HKG - ARN.Om jag då förstår@fcxrätt så borde även denna rutt gå på 140k + 75k = 215k?Klicka för att utvidga...
AntonL skrev:Yes, så som jag förstår det så får man ha 1 st "layover" (eller vad man vill kalla det) som är mer än 24 h. Stämmer va?Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Stockholm-Hong Kong-Singapore-Denpasar är inte tillåten som Eurobonus-award.Anledningen är att Hong Kong ligger i en annan zon än Singapore och Denpasar. Reglerna säger:If no direct Star Alliance flight is available within a zone or between two zones, you may transit in another zone, which could make the award trip more expensive.Eftersom det går att åka direkt från Europa till Singapore så är det inte tillåtet att åka via Hong Kong. Även via Thailand funkar. Det finns en hel del andra länder att ha transfer i i den zone (South east Asia), om man flyger med Europeiska bolag dit.Gissningsvis går det dock bra att boka originalroutingen om man pratar med någon mindre insatt på supporten.Klicka för att utvidga...
Europa-Norra Asien-Sydostasien är giltig routing om det är endast ett byte i Norra Asien.fcx skrev:Shanghai eller Hong Kong på vägen till BKK är lika otillåtet. Däremot så tror jag att den regeln inte alltid efterföljs av kundtjänst.Klicka för att utvidga...
Elberto skrev:Menar du layover <24tim?Klicka för att utvidga...
Nej, du får inte ha stopovers.AntonL skrev:Yes, så som jag förstår det så får man ha 1 st "layover" (eller vad man vill kalla det) som är mer än 24 h. Stämmer va?Klicka för att utvidga...
Elberto skrev:Tyvärr inte med EuroBonus. Jag brukar boka Open-jaw.Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
agehall skrev:En layover är alltid mindre än 24h. Är det 24h eller mer är det en stopover.Nej, du får inte ha stopovers.Klicka för att utvidga...
Ja det funkar fint.agehall skrev:Ja, man kan lösa det med en open-jaw men då får man ta en separat biljett mellan två punkter.Hur är det nu, funkar open jaw med en 2-4-1? Jag kommer aldrig ihåg hur reglerna ser ut.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Ja, man kan lösa det med en open-jaw men då får man ta en separat biljett mellan två punkter.Hur är det nu, funkar open jaw med en 2-4-1? Jag kommer aldrig ihåg hur reglerna ser ut.Klicka för att utvidga...
rob74 skrev:Någon som har erfarenhet av Bali under andra halvan av januari?Med tanke på regnperioden...Klicka för att utvidga...
Kolla tråden "Bali med omnejd - tips på aktiviteter, dykning och hotell/resorts" så hittar du medlemmar som varit och bott på Bali under längre perioder. Det kanske framgår av tråden också (vädret alltså)rob74 skrev:Någon som har erfarenhet av Bali under andra halvan av januari?Med tanke på regnperioden...Klicka för att utvidga...
rob74 skrev:Blev lite nyfiken på just detta, eftersom när jag gjorde en resa ARN-MUC-NRT-BKK t/r fick dela upp resan i två bokningar, så det kostade mig 240k (180k+60k) i First, med den gamla uttagstabellen.Ringde just in och provbokade en resa till Bali, eftersom jag själv funderar på detta:ARN-FRA (SK Plus)FRA-HND (LH First)HND-BKK (TG First)BKK-DPS (TG Business)//DPS-BKK (TG Business)BKK-HND (TG First)HND-FRA (NH First)FRA-ARN (SK Plus)Agenten var lite tveksam till just backtrackingen, men systemet godkände det hela för 190k poäng och skatter/avgifter landar på runt 4.700 SEK.Boven i dramat är visst Lufthansa. Tar man ANA åt båda hållen sjunker priset med ca 1.000 SEK.Tar man Lufthansa åt båda hållen landar det på en bit över 5.000 SEK.http://www.gcmap.com/mapui?P=ARN-FRA-HND-BKK-DPS&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle MapperTalade du om för SAS agenten hur de skulle lägga upp "rutten" sträcka för sträcka?När jag talade med dem angående min förfrågan om BALI via HK så sa de att det inte är prefered.Men om man väljer annan *A ut från Europa kanske det blir enklare.. Skumt med dessa olika budfrån SAS supporten hela tiden , HmmmmKlicka för att utvidga...
Menar du sas eurobonus eller radisson club carlson poäng?rob74 skrev:Detta var intressant också i och med att bonusnätter på Radisson Bali Tanjung Benoa kostar 9.000 poäng/natt och för pengar är det inte dyrt heller...Klicka för att utvidga...
Det framgår i första inlägget att det är (var) 9.000 Club Carlson poäng.Johan Hbg skrev:Menar du sas eurobonus eller radisson club carlson poäng?Klicka för att utvidga...