Sämsta flygbolaget ni åkt med!

Alf skrev:tt 117 miljoner passagerare skulle bevisa att Rajjan är bra är naturligtvis en feltolkning. Det är som när vilket skräp som helst säljs på rea. Folk kastar sej på det och köper det oavsett kvalitet, bara det är billigt.Klicka för att utvidga...
Det är korrekt. Min poäng, som du gärna får motbevisa, är att det "legacybolagen" erbjuder till ett ofta (men inte alltid) högre pris inte är särskilt mycket bättre och i vart fall inte tillräckligt bra för att motivera 117 miljoner passagerare att välja bort Ryanair. Det är inte direkt Bang & Olufsen vs. något koreanskt skräp vi snackar om här.




Alf skrev:När ett flygbolag outsoursar det viktigaste de har, piloterna, till bemanningsföretag och enmansföretag då väljer jag definitivt bort ett sådant flygbolag.Klicka för att utvidga...
Till skillnad från andra bolag som väljer att kontraktera estländska underentreprenörer då?
 
Agö skrev:Det är inte direkt Bang & Olufsen vs. något koreanskt skräp vi snackar om här.Klicka för att utvidga...
Bang & Olufsen är iofs inget att hänga i granen heller. Överreklamerat och med överpriser. Det visar väl framförallt den ekonomiska nedgången de senaste åren på.
 
Agö skrev:Till skillnad frånandra bolagsom väljer att kontraktera estländska underentreprenörer då?Klicka för att utvidga...


Det är inte ett dugg bättre och det är skrämmande att även SAS väljer en estländsk underleverantör. Men man har ju ett val, välj bort ATR flygningar med SAS. Själv undviker jag turboprop till varje pris.
 
Jönsson skrev:Bang & Olufsen är iofs inget att hänga i granen heller. Överreklamerat och med överpriser. Det visar väl framförallt den ekonomiska nedgången de senaste åren på.Klicka för att utvidga...
Det var mer ett illustrerande exempel där det till synes ändå finns viss kvalitetsskillnad till skillnad från SAS/BA/AF/United och Ryanair i ekonomi för en dussinresenär.


Alf skrev:Det är inte ett dugg bättre och det är skrämmande att även SAS väljer en estländsk underleverantör. Men man har ju ett val, välj bort ATR flygningar med SAS. Själv undviker jag turboprop till varje pris.Klicka för att utvidga...
Ja, och poängen är att du framöver knappast lär hitta något bolag som inte sysslar med denna typ av verksamhet (outsourcing/bemanningsföretag/underleverantörer). Blir inte mycket till val övers då. Dessutom torde väl själva valet av en underentreprenör säga något om bolaget i sig - trots att man inte faktiskt flyger med just den aktuella underentreprenören? Eller?
 
Back
Top