Santander lägger ner Mitt kort

intuition skrev:... och du har dubbelkollat att pengarna hamnade på rätt kort-konto?(betalningen på min e-faktura hade tex gått till fel kortkonto om jag inte hade stoppat den)Klicka för att utvidga...
Sant, det ska ju inte bara ut, utan även in. Inget syns ännu hos Santander, får väl vänta en dag eller två till.

Ny har mitt kort plötsligt bara försvunnit från mina sidor i santanders internetbank. Jätteskumt, jag var inne häromdagen och då fanns allt på plats. Nu säger den bara "du verkar inte ha något kort, ansök om kort på den här länken".

Hela kort-kontot med saldo och allt är borta.

Igår fick jag ett nytt Mitt kort, nästan sju år efter att jag startade den här tråden. Det nya kortet är giltigt till juni 2027. Lite lustigt att det här zombiekortet har blivit det kort som jag har haft och använt under klart längst tid.

Man kan fundera på varför de köpte upp Santandets kreditkortverksamhet - de verkar åtminstone inte vilja ha kvar de som lockades av låga avgifter/påslag. Fint dock att de upplyser om att "Det är kostnadsfritt att avsluta kreditkortet."

Oj, inte fått mailet ännu. Men där är ju verkligen inget kvar av fördelar med kortet. Inte ens lönt att ha kvar som fallback, trots att det kostar gratis.

Har inte fått något ännu heller. Har det med förfallodatum på nuvarande kort att göra tror ni?

Nja, de behöver väl avisera ändrade regler x dagar i förväg, och alla åker på nya reglerna 1 oktober som det verkar.

Jag har iofs fått mail för ett tag sedajn nu, sa upp kortet men har inte blivit av med det ännu...

Verkligen tråkigt! Har en resa till Madagaskar i september, det får bli sista gången jag använder "mitt kort".

Visst finns det ett kort som är i princip lika bra som "mitt kort"? Northmill? Stora skillnaden är att det är ett betalkort och inte kreditkort va? Gör det så mycket om man bara ska ta ut pengar i bankomat med det?

intuition skrev:Nja, de behöver väl avisera ändrade regler x dagar i förväg, och alla åker på nya reglerna 1 oktober som det verkar.Jag har iofs fått mail för ett tag sedajn nu, sa upp kortet men har inte blivit av med det ännu...Klicka för att utvidga...

Måste man ringa in för att säga upp kortet? Hittar ingen möjlighet att göra det i inloggat läge..

Via meddelande i inloggat läge. Finns under kundservice, tex

img_2055451342416587317.jpg

Det fungerar bra ser jag nu, men man måste logg ain igen för att se att uppsägning gått igenom

Back