R
Robert flysas
Guest
Till Admin: Jag har tillåtelse av fotografen att dela fotot med credit: Pascal Weste. Mycket trevlig planespotter som tar bra bilder, ta en titt om ni är på den sidan.
Hälften alltså. Bara fasa ut samtliga 737: or redan nu istället för till 2023 och ersätt med resterande neos: ar allteftersom de kommer in.Tobbe.O skrev:Välkommen Asfried Viking,A320Neo nummer 40 i SAS färger!Visa bifogad bild 110146Klicka för att utvidga...
Det krävs väl lite mer än bara nya maskiner för att ersätta allt SAS-flyg i Norge. Till exempel utbildad personal.Remington Steele skrev:Hälften alltså. Bara fasa ut samtliga 737: or redan nu istället för till 2023 och ersätt med resterande neos: ar allteftersom de kommer in.Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Det krävs väl lite mer än bara nya maskiner för att ersätta allt SAS-flyg i Norge. Till exempel utbildad personal.Nu kommer dock den första Airbusen att sättas in i Norge. Det inleds den 3:e augusti och den kommer huvudsakligen att flyga från Oslo till Stavanger, Bergen och Trondheim.Klicka för att utvidga...
Ska vi vara riktigt petiga så var premiären redan den 23:e när SE-ROG flög upp som SK6261 till Oslo för att sen göra en ToR till London.Tobbe.O skrev:Verkar varit lite smygpremiär nu den 24;e då SE-ROG som första A320Neo och Airbus plan flög inrikes i Norge till BodöBlir ett lyft för norsk inrikes när Neon nu börjar användas även där!Visa bifogad bild 112032Klicka för att utvidga...
Det är SE-RUA.Tobbe.O skrev:På flightradar24 ses idag SE-RUB flyga inrikes i Norge... Mig veterligen har SE-RUB inte levererats ännu från fabrik...? Eller visar det fel på flightradar? Borde vara SE-RUA?Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Det är SE-RUA.Flightradar har rört till det. Vad det beror på får de väl reda ut - om inte förr så när SE-RUB levereras, vilket väl borde ske vilken dag som helst.Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Det är SE-RUA.Flightradar har rört till det. Vad det beror på får de väl reda ut - om inte förr så när SE-RUB levereras, vilket väl borde ske vilken dag som helst.Dessutom har FR24 felregistrerat överföringen till Oslo från Stockholm som en "tomflygning" - SK9222 när den i själva verket gick som ordinarie SK491 med passagerare. Tiderna på FR24 stämmer dock.Den intresserade undrar förstås vilken maskin som tog återturen till Stockholm (SK488) igår?Då kan jag "avslöja" att det var OY-KBR (Airbus 319) som under helgen gjorde ett par extrasvängar till Nice enligt schemat ARN - NCE - CPH (lördag) och CPH - NCE - OSL (söndag).Klicka för att utvidga...
marbe166 skrev:Visa bifogad bild 112374Klicka för att utvidga...
Jag ber om ursäkt.fly4fun skrev:Varför skylla på Flightradar24 om man inte vet vad som är fel? Nån tekniker hos SAS har programmerat fel transponderkod i kärran. Flightradar24 visar det som transpondern skickar.Ryanair flög tidigare omkring med en rysk transponderkod i 5 år innan nån fixade felet.Klicka för att utvidga...
SE-RUA har varit ur trafik under veckan som gått (montering av wifi?) men är nu tillbaka.Tobbe.O skrev:Nu verkar problemet vara löst! Nu är det SE-RUA som flyger på flightradarn!Visa bifogad bild 112393Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:SE-RUA har varit ur trafik under veckan som gått (montering av wifi?) men är nu tillbaka.Tillbaka är den däremot inte på Flightradar - som återigenintevisar rätt info om maskinen. FR24 visar faktiskt ingenting...Vill man se vad den har för sig så kan man alltid kolla på Planefinder (se länk i mitt inlägg 454 ovan) som återigen lyckas ge korrekt information(och därmed hoppas jag att jag uttryckte mig så neutralt som möjligt utan att peka ut någon skyldig till den bristande informationen)Klicka för att utvidga...
fly4fun skrev:Varför skylla på Flightradar24 om man inte vet vad som är fel? Nån tekniker hos SAS har programmerat fel transponderkod i kärran. Flightradar24 visar det som transpondern skickar.Ryanair flög tidigare omkring med en rysk transponderkod i 5 år innan nån fixade felet.Klicka för att utvidga...
Jag kan inget om tekniken bakom det här - men ser, i det här speciella fallet, att transponderkoden inte är densamma i FR24 som hos Planefinder.Alf skrev:Betyder det att FR24 inte identifierar flygplanet på den fyrsiffriga Squawk koden som flygledningen lämnar ut till piloten i färdtillståndet innan start?Klicka för att utvidga...