Händer det så är oddset ganska bra på att Flying Blue kommer erbjuda liknande kort.Nanaki skrev:För den som likt mig nyttjar kreditkort enkom för att samla flygbonus, vad ska man satsa på nu när SAS Amex troligtvis kommer att läggas ner givet att SAS nu tas över av bl.a. KLM?Klicka för att utvidga...
Varför ska dom lägga ner SAS brandade Amex för?Nanaki skrev:För den som likt mig nyttjar kreditkort enkom för att samla flygbonus, vad ska man satsa på nu när SAS Amex troligtvis kommer att läggas ner givet att SAS nu tas över av bl.a. KLM?Klicka för att utvidga...
Intressant, tänker du ett Flying Blue Amex-kort, eller rent Flying Blue med access till deras allians? Jag gillar Star Alliance pga deras utbud av resor till sydostasien.Fredrik skrev:Händer det så är oddset ganska bra på att Flying Blue kommer erbjuda liknande kort.Klicka för att utvidga...
Precis, de måste förstå att SAS Amex kunder gärna ser att de kikar efter nya airlinepartners. Det är poänglöst för mig och en del andra att ha ett vanligt Amexkort, och om SAS Amex dör - vad kommer de att satsa på istället? Och vad borde vi kunder hoppa på istället under tiden?LSH skrev:Fast Amex samarbete är med SAS och inte med star alliance. På kort sikt kommer kortet att vara ganska ointressant, men om halvaprisetkupongen blir giltig inom Sky team med vettiga villkor är det lika intressant som nu,Klicka för att utvidga...
Men varför skulle SAS Amex korten dö för?Nanaki skrev:Precis, de måste förstå att SAS Amex kunder gärna ser att de kikar efter nya airlinepartners. Det är poänglöst för mig och en del andra att ha ett vanligt Amexkort, och om SAS Amex dör - vad kommer de att satsa på istället? Och vad borde vi kunder hoppa på istället under tiden?Klicka för att utvidga...
Fair, vi kan pausa denna tråd tills Amex kommuncierar ut något nytt. Deras kundservice och press på nätet vägrar ge annan info annat än "business as usual".Rickard_O skrev:Men varför skulle SAS Amex korten dö för?Vi hamnar bara i en annan Allians, ingenting annat är kommunicerat.Kan ju inte sätta egna strategier på forumet innan vi vet hur det kommer bli i framtiden.Det vi vet är ju att eurobonus kommer rulla på som vanligt just nu, och det enda som kommer skilja för Amex är en del i sin marknadsföring kring 2-4-1 vouchers, ingenting annat. Vad vi vet.Klicka för att utvidga...
Beror på. För de som har högsta nivån MC Fly premium är amexkupongen nästan värdelös för SAS-award utan bara intressant för *A.fcx skrev:SAS Amex är primärt till för att få ut awardresor med SAS,Klicka för att utvidga...
Varför skulle dom ge annan info om det inte finns någon?Nanaki skrev:Fair, vi kan pausa denna tråd tills Amex kommuncierar ut något nytt. Deras kundservice och press på nätet vägrar ge annan info annat än "business as usual".Klicka för att utvidga...
Ja, och nu blir det (antagligen) 2-4-1 på Skyteam istället.LSH skrev:Beror på. För de som har högsta nivån MC Fly premium är amexkupongen nästan värdelös för SAS-award utan bara intressant för *A.Klicka för att utvidga...
Din logik snubblar, 2-4-1 är ju enbart en poängrabatt gentemot SAS.mappe skrev:Att Sas byter allians känns ju fullt rimligt. Är det just nu bara Sas/amex som erbjuder 2-4-1 av alla kreditkort/flygbolag? Eller finns det fler liknande lösningar inom Star alliance?Och finns det också liknande lösningar inom Skyteam?Jag verkar inte heller vara en som helt förstårmen om det inte finns några liknande lösningar inom skyteam, och sas kliver in där nästa sommar, känns det ju fullt rimligt att 2-4-1 försvinner.Men gissar att jag snubblar i min logik nånstansKlicka för att utvidga...
Amex BA-kort i UK har också 241-vouchers så det är inte något helt SAS-unikt.mappe skrev:Att Sas byter allians känns ju fullt rimligt. Är det just nu bara Sas/amex som erbjuder 2-4-1 av alla kreditkort/flygbolag? Eller finns det fler liknande lösningar inom Star alliance?Och finns det också liknande lösningar inom Skyteam?Klicka för att utvidga...
2-4-1 är en amex produkt som erbjuds till Eurobonus medlemmar.mappe skrev:Att Sas byter allians känns ju fullt rimligt. Är det just nu bara Sas/amex som erbjuder 2-4-1 av alla kreditkort/flygbolag? Eller finns det fler liknande lösningar inom Star alliance?Och finns det också liknande lösningar inom Skyteam?Jag verkar inte heller vara en som helt förstårmen om det inte finns några liknande lösningar inom skyteam, och sas kliver in där nästa sommar, känns det ju fullt rimligt att 2-4-1 försvinner.Men gissar att jag snubblar i min logik nånstansKlicka för att utvidga...