Dags att emigrera då?011430121 skrev:Ringde SAS och frågade när har de tänkt att jag skall åka hem? Ja det finns ingen retur på din bokning blev svaret.Klicka för att utvidga...
Dags att emigrera då?011430121 skrev:Ringde SAS och frågade när har de tänkt att jag skall åka hem? Ja det finns ingen retur på din bokning blev svaret.Klicka för att utvidga...
Det är ni många som önskar!mha321 skrev:Dags att emigrera då?Klicka för att utvidga...
Jag ringer för att få ett mail om avbokningen, kanske är onödigt rädd.GOTBound skrev:Jag hade ett B737-700 leg på min GOT-ARN-GOT resa i december. Avgången är nu ändrad till en annan avgång med nytt flight number och A320 Neo som avgår ca 3h tidigare från ARN. På grund av detta kan jag nu avboka och begära refund [SAS Plus VIP].Skall jag avboka via hemsidan eller ringa in för att få full-refund?Den nya avgången gör att vi inte hinner med det som är inplanerad i Stockholm under hemresedagen utan får åka SJ istället.Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Jag har gjort en (1) bokning med SAS sedan pandemin började, så har inte lagts så mycket tid och energi på detta (förrän nu)4 dec - ARN-MMX SK21076 dec - MMX-ARN SK110Båda dessa har nu ändrats från A320-neo/CRJ till B737-700. Det finns andra flighter de dagarna, men om jag förstår rätt så är det alltså ingen idé att ringa in och be om att få bli ombokad, innan dess att flighterna har ställts in på riktigt?Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:Jag ringer för att få ett mail om avbokningen, kanske är onödigt rädd.Som EBD brukar det vara ett samtal före.Klicka för att utvidga...
HUACA. På webben står det ju när en flygning ställs in att man får välja på voucher eller återbetalning.kristerj skrev:Fick min resa till Köpenhamn (julefrokosten) som tidigare var 737-700 ändrad till två andra flyg men med andra flygnummer. När jag ringer SAS och vill ha återbetalning vägrar dom. "Vi kan återbetala skatter eller ge dig en voucher" är SAS attityd, trots att EU reglementet säger att det är att betrakta som inställda flyg när man blir ombokad till andra flygnummer. Utresan blev 3 timmar tidigare och hemresan 6 timmar senare. Ingen större ekonomisk skada, men irriterande inställning från SAS sida.Klicka för att utvidga...
Fick också ombokning idag men bara på ett segment - det andra står kvar som 737-700...Cristoffer Cedergren skrev:Fick ombokning idag, märkligt nog. Varje gång jag skriver och "klagar" i den här tråden går det max 1-2 dygn innan nått händer med bokningen. Läser ni detta SAS, så TACKKlicka för att utvidga...
Ringde dock in nu och fick även utresan ändrad, fick känslan av att den person jag pratade med på kundtjänst var nöjd med att han fick göra ändringen då det en del av resan faktiskt ändrats. Måste annars vara lite otacksamt att sitta i kundtjänst och veta att ett flyg kommer att ställas in men inte ha rätt att göra någon ändring.MTheC skrev:Fick också ombokning idag men bara på ett segment - det andra står kvar som 737-700...Klicka för att utvidga...
Till dig själv!FilipJ skrev:Uh... del av resa den 22 december nu ändrad till -700. Jobbigt om den inte blir av. Vilken del av familjen ska man köpa julklappar till liksom?Klicka för att utvidga...
Hah! Telefonsupport via telefon bokade om mig+1 till tidigare avgång trots att jag inte såg tillgänglighet för poängbiljetter, och trots att han inte kunde se att avgången skulle ställas in. Han hävdade sig inte heller känna till att 737-700 riskerar betyda inställt flyg. :Omha321 skrev:Till dig själv!Klicka för att utvidga...
FilipJ skrev:Hah! Telefonsupport via telefon bokade om mig+1 till tidigare avgång trots att jag inte såg tillgänglighet för poängbiljetter, och trots att han inte kunde se att avgången skulle ställas in. Han hävdade sig inte heller känna till att 737-700 riskerar betyda inställt flyg. :OKlicka för att utvidga...
Det vet du inte, men om du bokar om till en flight som har 737-700 lär den ställas in så du får leta efter andra flygplanstyper. A320 ska vara säkert, även om SAS kan ändra de till 737-700 också.Nea skrev:Har funderat på att boka om, men hur vet man att inte det planet ställs in istället/också...Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Det vet du inte, men om du bokar om till en flight som har 737-700 lär den ställas in så du får leta efter andra flygplanstyper. A320 ska vara säkert, även om SAS kan ändra de till 737-700 också.Klicka för att utvidga...