SAS ändrar till 737-700

En bokning från MMX till ARN en söndag o början februari, när jag bokade var det en A320 men avgång ändrades till en avgång 2 timmar senare nu med en CRJ, nu är det en 737-700, men jag litar inte riktigt på SAS när de lovar 737-700 så brukar de ställa in avgången, den här gången skall jag inte vara så lätt lurad (som de andra 15 gångerna) säg inget jag kommer att avboka!
 
011430121 skrev:En bokning från MMX till ARN en söndag o början februari, när jag bokade var det en A320 men avgång ändrades till en avgång 2 timmar senare nu med en CRJ, nu är det en 737-700, men jag litar inte riktigt på SAS när de lovar 737-700 så brukar de ställa in avgången, den här gången skall jag inte vara så lätt lurad (som de andra 15 gångerna) säg inget jag kommer att avboka!Klicka för att utvidga...
Det har blivit väldigt mycket 737-700 Malmö- Arlanda på söndagar i februari och tyvärr ingen avgång som ser ut att vara planerad med ”riktigt” flyg. Kan bli stökigt för oss som planerar åka upp till Åre på sportlovet.
 
011430121 skrev:En bokning från MMX till ARN en söndag o början februari, när jag bokade var det en A320 men avgång ändrades till en avgång 2 timmar senare nu med en CRJ, nu är det en 737-700, men jag litar inte riktigt på SAS när de lovar 737-700 så brukar de ställa in avgången, den här gången skall jag inte vara så lätt lurad (som de andra 15 gångerna) säg inget jag kommer att avboka!Klicka för att utvidga...
Men hur är det, om du inte bokar av, och SAS inte meddelar före 14 dagar innan avfärd, kommer inte EU261 i spel då?
 
BCflyer skrev:Det har blivit väldigt mycket 737-700 Malmö- Arlanda på söndagar i februari och tyvärr ingen avgång som ser ut att vara planerad med ”riktigt” flyg. Kan bli stökigt för oss som planerar åka upp till Åre på sportlovet.Klicka för att utvidga...
Sen är det en massa 737-700 på Arlanda - Östersund i februari också. Tydligen så är det en eftertraktad linje, för jag har kvar mina biljetter, men planet verkar vara helt fullt, för det går inte att boka alls. Kul att det går bra för SAS!
 
Golfkillen skrev:Men hur är det, om du inte bokar av, och SAS inte meddelar före 14 dagar innan avfärd, kommer inte EU261 i spel då?Klicka för att utvidga...
Jo, och det är därför som SAS är duktiga på att faktiskt ställa in 737-700 flygen runt 16 dagar före avgång.
 
gastronaut skrev:Vet inte om det finns en separat tråd för longhaul, men det togs ju upp tidigare i tråden.Jag råkade idag boka en longhaul ARN-EWR i början av mars - blev så glad när jag såg god tillgänglighet. Tänkte inte på att det var A340-layout vid sätesval, men mycket riktigt står den som A340-300. De säljer fortfarande platser (för pengar iaf) till den, och seatmap var varken tom eller full.Oklart om den kommer avgå, men börjar ana oråd.Klicka för att utvidga...
Nu fick jag besked om inställd SK903 (ARN-EWR) 1 mars. Flighten finns kvar i sökning, men står som "ej tillgänglig" för val (med pengar).
 
marbe166 skrev:Personligen skulle jag bli mycket överraskad om det blir någon SAS longhaul från ARN (och OSL) under 2021.Klicka för att utvidga...
Ja, det skulle nog vara om det fanns frakt att flyga så kanske via får någon trafik, annars får man nog utgå ifrån att det blir via Köpenhamn.
 
Just nu gäller 31mars som slutdatum för USAs travel ban för EU medborgare, tror inte den kommer att förlängas. Då kan det nog gå fort för trafiken att komma igång med mer longhaul.
 
Då blev en retur från LPA en 737-700 den 7 mars var från början en A319, utresan är fortfarande en A319 med 11 rader i plus och 9 stolar bokade.

Resan gick ändå att avboka, bokar alltid Plus Pro numera.

Jag borde hållit räkningen på hur många flygningar de har ändrat till 737-700 för mig.
 
pswe skrev:Vet inte om dagens införande av karantänkrav gör att inresebegränsningen i övrigt ändras enklare?Klicka för att utvidga...


Det känns mer lättförståeligt åtminstone så får var och en debattera med sig själv, familj och arbetsgivare om det är värt det.
 
Råkat ut för 737-700 på en award med SAS mellan ARN och CPH. Ser ut som att SAS bara kommer att ha två avgångar mellan Arlanda och Kastrup denna onsdag och tidigaste avgång 9.50. Kan det verkligen stämma?
 
Cristoffer Cedergren skrev:Råkat ut för 737-700 på en award med SAS mellan ARN och CPH. Ser ut som att SAS bara kommer att ha två avgångar mellan Arlanda och Kastrup denna onsdag och tidigaste avgång 9.50. Kan det verkligen stämma?Klicka för att utvidga...
Kan nog stämma, det dras ner rejält. Har råkat ut för 737-700 på alla mina bokningar med SAS under feb, mars och idag även den första i april.
 
Ja, det dras ner rejält några veckor innan avgång.



På mina bokningar under nästa vecka och även veckan efter det fanns det 5-7 avgångar att välja på när jag bokade i december/januari. Ca 2 - 3 veckor innan avgång så får man ändring till ny avgång. Räknar med att mina övriga bokningar innan sommaren kommer att flyttas också men har på senare tid inte haft något som helst problem med att flytta till annan avgång om jag velat.



Något jag tycker är märkligt ibland är att om de behåller 2 avgångar så är det ibland bara med 1-2 timmars mellanrum och resten av dagen är helt tom, t ex att båda avgångar går före 10.00 på morgonen och sedan inget efter. Tyvärr är det vanligen skrämmande tomt ombord.



När de drar ner antalet avgångar så verkar de även dra upp priset rejält. Kolla t ex CPH-ARN i mitten på mars, blir ofta 4 KSEK för en tur-o-retur i GO.
 
Har en resa med en BC medlem till WAW i början av april, för några veckor sedan ändrades utresan direkt resan från ARN till en 737-700, kollade upp och det fanns resa via CPH, idag upptäckte jag att även returen WAW-ARN var ändrat till 737-700

Den tänkta utresan via CPH som vi trodde SAS skulle erbjuda, det är nu en 737-700 på benet CPH-WAW,

SAS har inga avgångar WAW vår avresedag

Väntar med spänning vad SAS kommer att erbjuda för eventuella avgångar.



Det är rätt dåligt hur man behandlar kunderna när man ändrar till 737-700, vi som kollar våra flygningar vet att det kommer att ske något med vår bokning, den inte insatta i 737-700 bokningarna kommer att få besked från SAS ett par veckor före avresan måste söka andra bolag och på det viset får dyrare biljett så nära inpå avgång, och kunden har fått vara bank till SAS under en tid.
 
011430121 skrev:Det är rätt dåligt hur man behandlar kunderna när man ändrar till 737-700, vi som kollar våra flygningar vet att det kommer att ske något med vår bokning, den inte insatta i 737-700 bokningarna kommer att få besked från SAS ett par veckor före avresan måste söka andra bolag och på det viset får dyrare biljett så nära inpå avgång, och kunden har fått vara bank till SAS under en tid.Klicka för att utvidga...


Agera bank i bästa fall, förlora pengarna i en konkurs i värsta fall.



I normalfallet kallas att sälja nåt som man vet att man inte kan leverera för bedrägeri.....
 
Back
Top