budgetresen%C3%A4r
New member
Men om ett scoutgäng på 60 pers bokar in sig på det aktuella flyget i sista minuten, tror du SAS ställer in då?Cristoffer Cedergren skrev:Inställda ja, det är ju det SAS borde göra direkt.Klicka för att utvidga...
Men om ett scoutgäng på 60 pers bokar in sig på det aktuella flyget i sista minuten, tror du SAS ställer in då?Cristoffer Cedergren skrev:Inställda ja, det är ju det SAS borde göra direkt.Klicka för att utvidga...
Med tanke på att sas ställer in ca 1 månad innan så kommer den redan vara inställd "sista minuten". Det är ju även vanligt att de 3 månader innan nollar hela flighten och påstår att den är slutsåld när den egentligen ska ställas in men sas drar ut på det för att kunna hålla på kundens pengar. Så det finns ingen möjlighet till sista minuten bokningarBudgetresenär skrev:Men om ett scoutgäng på 60 pers bokar in sig på det aktuella flyget i sista minuten, tror du SAS ställer in då?Klicka för att utvidga...
För mig har det nog varit 50-50, att 737-flighter har ställts in eller åter igen blivit A320. Dessutom har jag sett flera 737-flighter som det har gått bra att köpa, så det du säger gäller inte generellt.palmen skrev:Med tanke på att sas ställer in ca 1 månad...Klicka för att utvidga...
Klart att de kan ändra igen, men jag har inte sett några rapporter om plan med nollade bokningsklasser, blockade mittsäten och 737-700 kommit tillbaka som bokningsbara. Har själv drabbats av detta på majoriteten av mina resor som gjorts sedan pandemin började.Budgetresenär skrev:För mig har det nog varit 50-50, att 737-flighter har ställts in eller åter igen blivit A320. Dessutom har jag sett flera 737-flighter som det har gått bra att köpa, så det du säger gäller inte generellt.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Klart att de kan ändra igen, men jag har inte sett några rapporter om plan med nollade bokningsklasser, blockade mittsäten och 737-700 kommit tillbaka som bokningsbara.Klicka för att utvidga...
Kan vi vara säkra på att SAS konkurrenter inte gör exakt samma sak, fast "i det dolda"?Cristoffer Cedergren skrev:Bedrägeriet ligger ju i att SAS vet att avgången kommer ställas in men fortsätter ändå sälja biljetter.Klicka för att utvidga...
Mig veterligen plockar inga andra bolag bort flighter genom att nolla dom utan att också ställa in. Har du några sådana exempel?Budgetresenär skrev:Kan vi vara säkra på att SAS konkurrenter inte gör exakt samma sak, fast "i det dolda"?Klicka för att utvidga...
SAS är ju onekligen klumpiga som inte ens försöker dölja vad de håller på med. Det borde ju inte vara särskilt svårt att fortsätta ta emot bokningar (och pengar) även om de har bestämt sig för att flyget ska ställas in, utan att någon utanför flygbolag kan lista ut det. Det är så klart mycket dålig stil av SAS att de bara bokar om till sina egna flyg.palmen skrev:Mig veterligen plockar inga andra bolag bort flighter genom att nolla dom utan att också ställa in. Har du några sådana exempel?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Klart att de kan ändra igen, men jag har inte sett några rapporter om plan med nollade bokningsklasser, blockade mittsäten och 737-700 kommit tillbaka som bokningsbara. r.Klicka för att utvidga...
Var alla bokningsklasser nollade och även blockade mittsäten?WF789 skrev:SK708 01.11.21 A320 -> 737-700 -> CRJ900Klicka för att utvidga...
Svårt att veta är mitt enkla svar.kylrobban skrev:@KalleSushar en inbokad flight i feb -22 CPH-TFSDet är en tisdag (22/2) med retur en vecka senare.Står just nu som 737-700 men CPH är väl inte bas för 737 idag??Så hur ska jag tolka detta, kommer det ändra sig till till A320 senare eller vad?Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Svårt att veta är mitt enkla svar.Det går att boka flighten, den ser OK ut i ExpertFlyer, men flygplanstypen gör onekligen att man blir tveksam.Det blir helt klart inte en 737-700 - men den kan ju bli omändrad till 320 Neo (troligast) när bokningsläget är så att SASbestämmer sig för att flyga den.Sådana ändringar har ju gjorts tidigare, enligt uppgifter i den här tråden. Så det är väl bara att hålla tummarna!Klicka för att utvidga...
Det har jag ingen riktig koll på eftersom jag själv inte drabbats av detta. Det finns så många olika regler beroende på biljettyp och annat.kylrobban skrev:Tack!Vad händer om de ställer in? Får jag alternativ då?Har bokat med eurobonus poäng ska jag kanske säga också.Klicka för att utvidga...
SAS kommer att erbjuda ombokning till you någon av sina egna flyg på andra tidpunkter. Om dubbel ska få åka med andra bolag måste det finnas awardplatser på de flighterna, men på sas kan de boka ok oavsett tillgång på awardplatser.kylrobban skrev:Tack!Vad händer om de ställer in? Får jag alternativ då?Har bokat med eurobonus poäng ska jag kanske säga också.Klicka för att utvidga...