SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Kul sammanställningHar blivit en del åkande även i år.Klicka för att utvidga...
Lyckades tydligen komma upp i 61% av flottan själv, men är lite skeptisk till "87 takeoffs" när jag kvalificerade till diamond på 102 flygna segment (mitt eurobonusår är kalenderåret). Det borde egentligen vara 104 eller 105 för den delen, men jag har inte hunnit efterregistrera de bortglömda segmenten än.

maswan skrev:Lyckades tydligen komma upp i 61% av flottan själv, men är lite skeptisk till "87 takeoffs" när jag kvalificerade till diamond på 102 flygna segment (mitt eurobonusår är kalenderåret). Det borde egentligen vara 104 eller 105 för den delen, men jag har inte hunnit efterregistrera de bortglömda segmenten än.Klicka för att utvidga...
Det är inte så att det ingår några x2 eller x3-kampanjer i dina 102 segment?

Nyårs effekten med Sas konfetti va en trevlig överraskning. Bra gjort!

Såg en nyhet i appen, på kommande flygning i Plus finns nu en möjlighet att av ”miljöskäl” välja bort min måltid.

Tänk om man istället fick välja måltid (exempelvis mellan två olika lådor, eller pizza, eller ingenting), så kan man både lasta rätt saker och ge en bättre service.

pswe skrev:Såg en nyhet i appen, på kommande flygning i Plus finns nu en möjlighet att av ”miljöskäl” välja bort min måltid.Klicka för att utvidga...
Blir imponerande att se hur personalen ska hålla koll på vilka som avbokat mat och inte.

mha321 skrev:Det får kan gissa. Men det är inte ofta den är med i plus på säg inrikes eller triangeln. Där det ju ofta gasen i botten och langa fram saker. Lite mer tid på längre linjer men inte alltid...Klicka för att utvidga...
Samtidigt är väl besparingen både i pengar och miljö rätt liten om någon väljer bort maten eller inte på de sträckorna. (Därmed inte sagt att den är enorm på andra rutter heller, detta är nog mest en PR/PK sak)

pswe skrev:Samtidigt är väl besparingen både i pengar och miljö rätt liten om någon väljer bort maten eller inte på de sträckorna. (Därmed inte sagt att den är enorm på andra rutter heller, detta är nog mest en PR/PK sak)Klicka för att utvidga...
Nej direkt sparar den inte så mycket. Om den inte landar i "75% av kunderna valde bort maten, så vi kan ta bort den helt".

mha321 skrev:Det får kan gissa. Men det är inte ofta den är med i plus på säg inrikes eller triangeln. Där det ju ofta gasen i botten och langa fram saker. Lite mer tid på längre linjer men inte alltid...Klicka för att utvidga...
Jag kan bara välja bort servering på Europaflygen, på Nordenflygen finns inget sådant val.

fcx skrev:Jag kan bara välja bort servering på Europaflygen, på Nordenflygen finns inget sådant val.Klicka för att utvidga...
Jag kan inte välja bort på ARN-CPH (operated by Scandinavian Airlines), men samtidigt kan jag välja bort på CPH-ARN (operated by SAS Connect)...

Intressant

Någon annan som tappat historiken på ”flight log”?

Min visar bara från nov 2023 nu istället för 2013ish

img_0874-jpeg.149570

henke12 skrev:Någon annan som tappat historiken på ”flight log”?Min visar bara från nov 2023 nu istället för 2013ishKlicka för att utvidga...
Inte riktigt samma för mig men förra året visade den från Jan 2012 (då jag blev medlem) nu står det Maj 2013 och jag vet fler som har ”tappat” dock inte så mycket som du.

Back