Jag har ett ärende om "24h-regeln" liggande hos SAS som dragit ut på tiden. Den 10 maj ca bokade jag ARN-CPH-BKK-SIN med SAS i businessklass för ca 20kkr. Bokningen gjordes i mitt namn av mig per tfn direkt med SAS eftersom den innehöll ett par stopovers. Dagen efter men inom 24h från första bokningen kontaktade jag dem igen per tfn, uppgav bokningsreferensen för att göra en mindre ändring (av datum för hemresan). SAS-representanten nämnde i förbigående att han då gör en nybokning och sedan cancellerar den första bokningen.
Döm om min förvåning när jag ett par veckor senare upptäcker att SAS nu debiterat mitt kreditkort för två resor, dvs 2*20kkr ca. Jag kontaktar min bank som utfärdat kreditkortet jag betalade resan med, de är mycket hjälpsamma och krediterar direkt mitt konto för den första biljetten och de övertar därefter ärendet med SAS.
För ett par dagar sedan meddelade banken mig att de ännu inte nått framgång med SAS, som menar att båda bokningarna är giltiga. -Hallå!! Samma person reser TVÅ identiska rutter, under identiska datum (förutom sista tre benen som går i en sekvens) och så kan SAS inte erkänna att de gjort misstag i (av-)bokningen?!
Min erfarenhet av SAS 24h ändrings-/avbokningsprocedur är sålunda inte så god.