Jag tror fler är nöjda med 3-3-3 än 2-5-2. På lägre beläggning kan nästan alla få fritt mittensäte med 3-3-3. Har åkt båda konfigurationerna och föredrar även personligen 3-3-3.SK989 skrev:Jag tror inte något bolag kommer att ha 3+4+3 utan 9 stolar per rad i ekonomiklass lär vara standard. Däremot kan andra bolag välja t.ex. 2+5+2 istället för 3+3+3. Ser man på Boeing 777 finns flera flygbolag som valt just 2+5+2. Det är väl en smaksak, men så länge det inte är 100% beläggning, eller nära 100%, tror jag fler blir nöjda med 2+5+2.Klicka för att utvidga...
FCT skrev:Jag tror fler är nöjda med 3-3-3 än 2-5-2. På lägre beläggning kan nästan alla få fritt mittensäte med 3-3-3. Har åkt båda konfigurationerna och föredrar även personligen 3-3-3.Klicka för att utvidga...
Ditt respnemang förutsätter att alla reser ensamma eller två och två.AABack2ARN skrev:Japp men i 2+5+2 vid 8/9-beläggning (89%) kan fortfarande alla rader ha 2+2+tomt+2+2 om placeringen görs korrekt. Det är omöjligt vid 3+3+3 där beläggningen får vara högst 66% för att ingen skall sitta (inklämd) mellan 2 personer...Klicka för att utvidga...
seat56f skrev:Att ingen kontant (EU261-)kompensation utgår om du blir underrättad 2+ veckor före avresa, och så länge de erbjuder ombokning under "motsvarande förhållanden" med ankomst senast urpsrunglig tid (eller senare, om du går med på det) så tror jag att det är vad som krävs av dem. Du ska också kunna avboka med full återbetalning. Jag tror inte du kan kräva att få anlända inom X timmar före upsrpunglig ankomst eller motsvarande...(Disclaimer: jag är inte jurist inom konsumenträtt, eller ens jurist...)Klicka för att utvidga...
sammyj skrev:Äntligen har dom hört av sig, dom vill att jag skall anlända flera timmar senare och dessutom flyga ekonomi sista biten. Kan kompensation utgå då?Han sa bara att jag kan avboka allt om det inte passade hos SASKlicka för att utvidga...
sammyj skrev:Äntligen har dom hört av sig, dom vill att jag skall anlända flera timmar senare och dessutom flyga ekonomi sista biten. Kan kompensation utgå då?Han sa bara att jag kan avboka allt om det inte passade hos SASKlicka för att utvidga...
agehall skrev:Exakt vad föreslog de? Du har givetvis rätt att avboka, men det är bara ett av dina alternativ enligt EU261/2004...Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Suck - det är så "kundtjänst". :/Jag hade nog inte accepterat deras förslag utan krävt att få bli routad via någon rutt med business hela vägen. Finns det inget med LH tex?Klicka för att utvidga...
sammyj skrev:Glömde fråga i första omgången men kan de ta betalt mer skatt om biljetten routas med Lufthansa istället?Klicka för att utvidga...
sammyj skrev:Provade att ringa till samma support som sist vanliga numret i Sverige. Nu tvärvägrar dom att hjälpa till utan hänvisar till tallin supporten direkt. Sist gick det utmärkt att boka om och fixa i vanliga supporten även fast det inkluderar flighter utanför SAS. Får väl ringa dom på måndag och se vad som kan göras.Glömde fråga i första omgången men kan de ta betalt mer skatt om biljetten routas med Lufthansa istället?Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Nej, men de kommer förmodligen att försöka ta mer betalt ändå.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag skulle inte diskutera det här med Tallinn utan insistera på att SAS vanliga kundtjänst löser detta. I princip har det inget med awards att göra utan detta är ett EU261/2004-ärende. Så fort de försöker hävda något annat så ska du dra dem tillbaka till detta och förklara att det är ditt val att bli omroutad och hur, så länge det är motsvarande förhållanden - allt annat är oacceptablet och kommer att resultera i tingsrätten där SAS inte har något att komma med alls.Exakt! Det är viktigt att komma ihåg att detta INTE är en ombokning av en award utan en rerouting i enlighet med gällandelagstiftning. Det får de inte ta betalt för.Klicka för att utvidga...