Senaste nytt

SAS Big Sale! Boka senast 12/1

Höll på att boka en resa i appen. Kom hela vägen fram till betalning men hittade inget sätt att ange presentkort. När jag gick över till webplatsen såg jag att sittplatserna jag bokade i appen var upptagna och när jag skulle betala igen höjdes priset ordentligt. Nu står det att bara 1 plats finns kvar på outbound till det lägre pris jag hade först.

Kan det vara att det 2 platser jag tog hela vägen till betalning är står fortfarande som bokade i SAS system och kan komma tillbaka efter en stund? Anledning jag tror/hoppas det kan vara så är just att sittplatserna visas fortfarande som bokade.

Höll på att boka en resa i appen. Kom hela vägen fram till betalning men hittade inget sätt att ange presentkort. När jag gick över till webplatsen såg jag att sittplatserna jag bokade i appen var upptagna och när jag skulle betala igen höjdes priset ordentligt. Nu står det att bara 1 plats finns kvar på outbound till det lägre pris jag hade först.

Kan det vara att det 2 platser jag tog hela vägen till betalning är står fortfarande som bokade i SAS system och kan komma tillbaka efter en stund? Anledning jag tror/hoppas det kan vara så är just att sittplatserna visas fortfarande som bokade.

Kan mycket väl komma tillbaka platser igen senare om inte bokningen slutfördes. Det står på uppdaterade hemsidan i sista betalsteget något i stil med "bokningen hålls i 13 minuter".

Presentkort från kampanjen återbetalas utan de extra 20 procenten, om det inte redan var med i dina beräkningar
Ursäkta om jag är trög men vad menar du? Om du köper ett presentkort under kampanj för 2000kr så får du ett presentkort på 2400kr. Om du sedan bokar en resa för mer än 2400kr som du sedan bokar av så får du tillbaka presentkortet på 2400kr. Detta har jag gjort vid åtminstone 2 tillfällen. Om jag tolkar dig rätt skulle man bara få tillbaka 2000kr. Så har det inte varit för mig

Ursäkta om jag är trög men vad menar du? Om du köper ett presentkort under kampanj för 2000kr så får du ett presentkort på 2400kr. Om du sedan bokar en resa för mer än 2400kr som du sedan bokar av så får du tillbaka presentkortet på 2400kr. Detta har jag gjort vid åtminstone 2 tillfällen. Om jag tolkar dig rätt skulle man bara få tillbaka 2000kr. Så har det inte varit för mig
Ja, du har helt rätt. Det gäller vid återbetalning (i pengar)

Då blev det tre bokningar med kampanjen för att uppnå 10 flighter och därmed nivåpoängen i julkalendern! :)

Flygningar för att dels se Melodifestivalen live och sen en stafett senare i mars med följande flygrutt: Ronneby - Arlanda - Oslo - CPH - Göteborg - Arlanda - Ronneby :cool:

2 bokinngar, en till Washington och en inom Europa med dubbla europa-flyg (full flex).
Blir bra intjäning på detta. Kostnad ca 14.000 SEK och ger

57k nivåpoäng (inklusive 15k från julkalender) + 1.75k från MC
73.5k bonuspoäng som EBD + 7k ytterligare från MC.

Att köpa 80k poäng för 14k är extremt tveksamt värde, men lägg till 58.75k nivåpoäng till detta så är EBD säkrat även detta år och en stor del av poängen som behövs för FlyPremium är säkrade.
Riktigt fint det där ju!

Jag är onekligen för trög för att lyckas hitta några bra deals.. är det ITA M som gäller å sen leta, eller hur går du tillväga?

Riktigt fint det där ju!

Jag är onekligen för trög för att lyckas hitta några bra deals.. är det ITA M som gäller å sen leta, eller hur går du tillväga?
Google funkar utmärkt för att se billiga dagar i månadsöversikt. Det mesta på longhaul har resan gått åt, men finns hur mycket som helst i Europa.

Toppen