SAS-biljetter efter 2023-03-25?

Aladppu skrev:Ja, de släpps 330 dagar innan avgång. Så 3 augusti släpptes idag, 4:e imorgon etc.Klicka för att utvidga...
Jag har koll på 330 dagar, poängen var att visa att det nog inte var ett enskilt misstag att släppa en dag efter sommarens blackout. Nu är bonusresor på den flighten igång igen efter sommaren. Det konstiga är att det verkar bara vara HND-CPH av alla SAS longhaul som har börjat släppas.

Aladppu skrev:Ja, de släpps 330 dagar innan avgång. Så 3 augusti släpptes idag, 4:e imorgon etc.Klicka för att utvidga...
En lite off-topic fråga: Hur bör man tänka med bokning med avseende på returbiljetten? Vänta tills de släppts och boka sen eller boka varje leg för sig och ringa kundtjänst för att använda 2-4-1 vouchern i efterhand?

LetsGo_22 skrev:En lite off-topic fråga: Hur bör man tänka med bokning med avseende på returbiljetten? Vänta tills de släppts och boka sen eller boka varje leg för sig och ringa kundtjänst för att använda 2-4-1 vouchern i efterhand?Klicka för att utvidga...

Beror på hur mycket poäng och hur många vouchers du har. Kan du så är det bästa att hänga på låset och boka utresa online när den släpps och sen hänga på låset när hemresa släpps och boka den online som en separat bokning. Ring sen in och när du kommit fram avbokar du hemresan och lägger på den på utresan. Detta kräver dock att du kan ligga ute med poäng för 2 enkelresor (inkl. eller exkl. vouchers beroende på hur många du har).

Tillägg: Det finns ingen garanti att en resa kommer tillbaka igen och blir bokningsbar om man avbokar. Men i de flesta fall gör den det.

Nu har första biljetterna för CPH-LAX och LAX-CPH efter nästa sommars blackout släppts . Första (och enda) datum med tillgängliga biljetter är 2022-09-01.

Ja det (bonusbiljetter) verkar ha börjat rulla igång nu för flera flygplatser så det släpp dygnsvis igen med början 1/9, framme på 3/9 just nu. Lite osäker på BOS och MIA, säsongsberoende(?) eller så har de bara sålt slut snabbt. HND tror jag när jag ser dem i luften, även om en i augusti visas tillgänglig.

JPE skrev:Det är väl några veckor kvar till biljetterna släpps för 2023-09-30. Varför tror du att de kommer att stoppa släpp då?Klicka för att utvidga...

Hur långt i förväg kan jag köpa en biljett online?

Frågor och svar

favicon-32x32.png

www.sas.se

Varför tror du att det är några veckor kvar till biljetterna släpps för 2023-09-30?

Edit: verkar vara longhaul som har stopp? Övriga destinationer ser ut att släppas löpande.

Jonkandonkan skrev:Hur är det med poängbiljetter för sommaren 2023, kikar till USA men hittar inget? Har det inte släppts, eller är det slut?Klicka för att utvidga...
Sommar innebär ofta "blackout", dvs SAS säljer inte biljetter för poäng för att de kan sälja dem för valuta istället.

Shoreline skrev:Hur långt i förväg kan jag köpa en biljett online?Frågor och svarwww.sas.seVarför tror du att det är några veckor kvar till biljetterna släpps för 2023-09-30?Edit: verkar vara longhaul som har stopp? Övriga destinationer ser ut att släppas löpande.Klicka för att utvidga...
För att SAS släpper bonusplatser 330 dagar innan. Till exempel släpptes idag biljetter för 2023-09-24. Så om 6 dagar släpps biljetter för 2023-09-30.

JPE skrev:För att SAS släpper bonusplatser 330 dagar innan. Till exempel släpptes idag biljetter för 2023-09-24. Så om 6 dagar släpps biljetter för 2023-09-30.Klicka för att utvidga...
Ja. Nu gäller detta dock biljetter generellt (både revenue och award) precis som i trådstarten. Dvs inga longhaulbiljetter släppta efter 2023-09-30.

Shoreline skrev:Ja. Nu gäller detta dock biljetter generellt (både revenue och award) precis som i trådstarten. Dvs inga longhaulbiljetter släppta efter 2023-09-30.Klicka för att utvidga...
Aaah, my bad. Fick för mig att tråden handlade om enbart award-resor.

Back