%C3%85skan
New member
Ser att SAS har skapat denna sida - Giftcard | SAS
Verkar som de ska börja sälja presentkort, kanske blir bra timing med julhandeln.
Verkar som de ska börja sälja presentkort, kanske blir bra timing med julhandeln.
Det vore en högst rimlig gåva för Diamonds - antingen fristående eller som del av den Goodie Bag som delas ut. 2 x 200 kronor t ex.ÅSKAN skrev:Ser att SAS har skapat denna sida -Giftcard | SASVerkar som de ska börja sälja presentkort, kanske blir bra timing med julhandeln.Klicka för att utvidga...
Inte helt säkert, beror på hur de lägger upp det. Poäng som du köper av SAS t.ex. ger inte extra poäng .SimonXYZ skrev:Det borde väl bli 25poäng / 100kr vid köp med MC Premium. Vi ska se vem som köper mest när MC har dubbla poäng-kampanj.Klicka för att utvidga...
Kul att det är din första tanke.Agö skrev:Det vore en högst rimlig gåva för Diamonds - antingen fristående eller som del av den Goodie Bag som delas ut. 2 x 200 kronor t ex.Klicka för att utvidga...
Ja, faktiskt fast det har förvisso föreslagits tidigare i trådarna om goodie bagen. Vore mer givande än prylar och sannolikt vettigt för SAS också!sandek skrev:Kul att det är din första tanke.Klicka för att utvidga...
Misstänker att det kan ställa till med en hel del problem att ge ut ren cash som en förmån. Om inte annat med allt det här med hur det ska bokföras...Agö skrev:Ja, faktiskt fast det har förvisso föreslagits tidigare i trådarna om goodie bagen. Vore mer givande än prylar och sannolikt vettigt för SAS också!Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Misstänker att det kan ställa till med en hel del problem att ge ut ren cash som en förmån. Om inte annat med allt det här med hur det ska bokföras...Enklare om de där gav bort lounge pass eller liknande som de mer kan hitta på ett valfritt värde på.Klicka för att utvidga...
Fast de korten har väl ute ett fast värde? Det är "en biobiljett", inte "150kr". Och den är giltig där biobiljetter med olika värden.Tonton skrev:Kan de ge bort presentkort hos SF så bör de väl kunna ge bort presentkort till SAS?Klicka för att utvidga...
Varför det? Jag tycker jag får vouchers till ett betingat värde var och varannan vecka från olika flygbolag (för att inte tala om alla andra nyhetsbrev/kundklubbar osv.). 20 EUR som grattis på födelsedagen, 30 EUR för att fira flygbolagets 30-årsdag, osv. I det fallet är ju förmånen att jag är medlem i klubben s.a.s.mha321 skrev:Misstänker att det kan ställa till med en hel del problem att ge ut ren cash som en förmån. Om inte annat med allt det här med hur det ska bokföras...Klicka för att utvidga...
Gotland_t/r skrev:Nu verkar det gå att köpaPresentkort på resor – Välj bland olika resepresentkort | SASKlicka för att utvidga...
Du tror alltså att presentkortet skall ge fördelar?Big Birger skrev:fördelarKlicka för att utvidga...
Om någon skulle köpa ett presentkort som julklapp/födelsedagspresent till mig så skulle jag uppskatta det något oerhört, det visar att personen i fråga vet vad jag uppskattar.Big Birger skrev:Vad är det för fördelar med detta presentkort? Förutom möjligen att det ser roligare ut at ge bort än "cash"?Klicka för att utvidga...
Det gör det... för SAS. Förvånansvärt många presentkort löses inte in inom giltighetstiden och blir gratispengar för utgivaren.Berglund skrev:Du tror alltså att presentkortet skall ge fördelar?Klicka för att utvidga...