Tjaeng skrev:Min bästa anekdot (som kanske iofs inte har så mycket med själva flygbolaget SAS att göra):Stod i security check på CDG, där personalen tjafsar om att min reflexhammare (
sån här) skulle vara ett otillåtet tillhygge för att det minsann finns en (inte särskilt) vass pigg på änden som är till för att testa en
specifik reflex. Det hjälpte inte heller att jag satte hammaren i sitt sammanhang genom att visa dem en medicinsk textbok, läkartidningen och mitt stetoskop (tänk om jag stryper någon med det?) ur samma väska. Av en händelse stod en deadheadande SK-pilot som skulle med min flight och fibblade med sitt skärp och plånbok vid sidan av, hörde tjafset, och gick i godo för att jag och mitt "vapen" var safe. Under flygningen kom pursern fram och gav mig oväntat en överbliven eco extra-måltid (satt bakom skynket) och skämtade om att jag därmed var ansvarig för alla eventuella medicinska akutlägen ombord. Nämnde dock aldrig att jag bara var läkarstudent...Klicka för att utvidga...