I følge denne side på SAS , så kan man nu optjene EB basispoint hos andre Star Alliance selskaber. Kan det mon passe?
Flyselskaber - SAS
Flyselskaber - SAS
CPHDANE skrev:I følge denne side på SAS , så kan man nu optjene EB basispoint hos andre Star Alliance selskaber. Kan det mon passe?Flyselskaber - SASKlicka för att utvidga...
KLCHBO skrev:Appen visar fel, mer info här ->http://www.businessclass.se/forum/s...pen-foerlaengd-medlemsperiod-i-eurobonus.htmlKlicka för att utvidga...
A380*G skrev:Övertygad om att SAS kommer vara generösa att ge status vid övergången till 2.0 - de vill ju locka kunder till sig, inte skrämma iväg.Klicka för att utvidga...
aleugg skrev:Tror ni det finns en realistisk möjlighet att alla blir uppgraderade till nästa nivå vid införandet av EB 2.0? Är nämligen ytterst nära EBG. Undrar om jag bör se till att fixa EBG innan slutet av januari då övergången till 2.0 förväntas och på så sätt kanske få möjligheten till EBD, även om det spontant känns orealistiskt.Klicka för att utvidga...
aleugg skrev:Tror ni det finns en realistisk möjlighet att alla blir uppgraderade till nästa nivå vid införandet av EB 2.0? Är nämligen ytterst nära EBG. Undrar om jag bör se till att fixa EBG innan slutet av januari då övergången till 2.0 förväntas och på så sätt kanske få möjligheten till EBD, även om det spontant känns orealistiskt.Klicka för att utvidga...
bhen skrev:Vad tror panelen om detta fallet:Jag klarar inte gamla kravet om 20 flygningar för att få silver före min period utlöper sista Januari.Däremot det nya på 10 flygningar, får jag Silver då tack vare eurobonus 2.0?Värdet i silver är väl inte jättestort, men skadar inte då../bKlicka för att utvidga...
bhen skrev:Värdet i silver är väl inte jättestort, men skadar inte då.Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Om jag styrde SAS (vilket jag turligt nog inte gör), skulle de nya gränserna införas 1 februari. De som då fortfarande är inne i en kvalificeringsperiod får gränserna sänkta, men vad som hände under förra perioden är irrelevant. Undantag görs för de EBG som under förra perioden nådde upp till kraven för EBD, de blir då omedelbart uppgraderade under hela sin nuvarande period.Klicka för att utvidga...
Nystrom skrev:En variant kan ju vara att man gör som med EBP. Då gäller prestation under kalenderår (för EBP tre på varandra följande kalenderår).Klicka för att utvidga...
MrB skrev:När jag satt i loungen på CPH för några veckor sedan satt det ett par norrmän bakom mig som diskuterade den nya nivån. Om jag förstod det hela rätt påstod sig en av dem veta att man skulle kunna kvala in genom att ha haft EBG i ett visst antal år (5 år nämndes som troligt) i sträck. Om det bara skulle gälla vid lanseringen eller även senare vet jag inte.Man får förstås ta det hela med en stor nypa salt då det finns en massa personer som tror sig veta, men det finns i varje fall ett visst mått av logik i det då långtidslojalitet är viktigt för SAS.Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Det skulle göra alla EBG life till EBD life!Klicka för att utvidga...