Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

För mig har det varit lite olika när jag pratat över telefon.

En kvinna sa att jag bara fick ha ekomoni på feeder flyg. Dock var hon gode less och trött i luren och kändes okunnig så jag tackade bara och la på utan ändringar.

En annan kvinna var väldigt duktig och trevlig men hon sa att det behövde vara business hela sträckan.

Så väldigt olika bud.
Well, vad kundtjänst säger är inte alltid det som gäller. Man kan ju alltid hänvisa till reglerna jag länkade till och ger dom inte med sig så är det HUACA som gäller. Det ska väl dock sägas att detta gäller feeders.

Well, vad kundtjänst säger är inte alltid det som gäller. Man kan ju alltid hänvisa till reglerna jag länkade till och ger dom inte med sig så är det HUACA som gäller. Det ska väl dock sägas att detta gäller feeders.
Aaa, du har helt rätt. Men det löste sig bra för mig, så tänkte bara dela med mig om min upplevelse.

@inka @Baggen Det är egentligen rätt lätt.

Boka ben för ben (bokning i ett steg) - samma klass måste finnas för hela utresan/returen. Dessutom verkar backoffice blivit väldigt mycket striktare ang vad de anser är most reasonable routing, men det är en annan diskussion.

Läggs till feeders genom ombokning (bokning i 2+ steg) - ok att boka feeder i samma eller lägre klass än det långa benet. Men gäller endast de sträckor som SAS beskriver i reglerna för partnerbonusresor.

@inka @Baggen Det är egentligen rätt lätt.

Boka ben för ben (bokning i ett steg) - samma klass måste finnas för hela utresan/returen. Dessutom verkar backoffice blivit väldigt mycket striktare ang vad de anser är most reasonable routing, men det är en annan diskussion.

Läggs till feeders genom ombokning (bokning i 2+ steg) - ok att boka feeder i samma eller lägre klass än det långa benet. Men gäller endast de sträckor som SAS beskriver i reglerna för partnerbonusresor.
Tack! :) Vet du eller någon annan om det är bagageregler för ekonomi på sträckan från Arlanda som gäller då för feedern bokad i ekonomi (där långa benet är bokat i business)?

Kan man boka ben för ben nu när man ringer in?

Last edited:
Tack! :) Vet du eller någon annan om det är bagageregler för ekonomi på sträckan från Arlanda som gäller då för feedern bokad i ekonomi (där långa benet är bokat i business)?

Andra får rätta mig om jag har fel. Men regeln är väll fortfarande att den längsta sträckan styr dessa begränsningar.

Så du borde få ha samma saker på eco/feeder flighten som det långa benet

Sen ska vi nog inte stirra oss blinda på ev info i sas appen, det brukar inte fungera 100% med rätt info med partner

Som @Andreas Ekman skriver bör reglerna för Most Significant Carrier gälla, dvs bagagereglerna för längsta sträckan bör tillämpas även för resterande flighter.

Hej!
Ska boka en resa för tre personer men har endast en voucher. Förstår det som att jag inte kan applicera vouchern när jag försöker boka för tre personer.
Hjälper det att ringa in eller måste jag boka två separata PNR?

Tack Martin o Fredah, var vad jag misstänkte.

Behöver köpa en fjärde plats också, känns sådär att vara på tre separata bokningar med familjen om det blir schemaändringar eller förseningar etc

Toppen