SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

De skriver själva på hemsidan att arken ska fungera för handtvätt och hur man går tillväga. Så det låter ju inget vidare om det inte stämmer.

Har själv bara tvättat i maskin och bara märkt rester av arken 1 gång. Då hade det fastnat på glaset på luckan.

Kört på dessa länge och aldrig upplevt problem, oavsett snabbtvätt eller temperatur, vi brukar ha Ocean Breeze.

Intressant att dem inte verkar lösas upp för folk, fick precis hem en ny batch för att lösa årets miljömedvetna resande. Får hoppas att man slipper strul

Använder arken istället för att fräscha upp doften i återvinnings-kärlen under diskbänken. Ett ark i botten på varje hink och det doftar sommar istället för spya. Byt ark när du tömmer återvinningen. Tips! //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji28.png

criced skrev:Samma här, funkar inte jättebra.Klicka för att utvidga...
Lustigt, det problemet har vi inte alls. Och Fru Insane använder dem ofta till handtvätt, de löser upp sig hur bra som helst. Vi har använt både Ocean Breeze och parfymfri.

Man kanske kan misstänka bristande kvalitetskontroll, att vissa batchar är sämre än andra?

Jane Insane skrev:Lustigt, det problemet har vi inte alls. Och Fru Insane använder dem ofta till handtvätt, de löser upp sig hur bra som helst. Vi har använt både Ocean Breeze och parfymfri.Man kanske kan misstänka bristande kvalitetskontroll, att vissa batchar är sämre än andra?Klicka för att utvidga...
Lite struntsamma. Dom gav poäng som ledde till LTG. Jag är nöjd //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji28.png

Jag har till och med tyckt att de börja lösa upp sig mellan fingrarna när man tar ut ett ark och slänger i maskinen... Konstigt att det är SÅ bred variation på erfarenheter.

Funkar bra när jag kör vanliga eco programmet på min siemens maskin. Däremot har det klumpat ihop sig och fastnat på kläderna när jag körde ylle-programmet. Så vid snabbtvätt eller ylleprogram kör jag flytande tvättmedel istället.

Hur lång tid brukar det ta för er innan bonuspoäng och conscious traveller steg registreras efter köp av biobränsle i samband med incheckning (100 kr block)? Tycker att det normalt brukar ta ett par dagar, nu väntar jag på ett par som är klart över en vecka sedan.

Colonel skrev:Hur lång tid brukar det ta för er innan bonuspoäng och conscious traveller steg registreras efter köp av biobränsle i samband med incheckning (100 kr block)? Tycker att det normalt brukar ta ett par dagar, nu väntar jag på ett par som är klart över en vecka sedan.Klicka för att utvidga...

Åkte i måndags 10/11 med köpt biofuel förra veckan och det syns inte än.

Fungerade utmärkt detta:

20.10 se video - 1 steg

20.10 beställde 9 pkt ullbollar

19.11 9 steg droppar in på stegen

20.11 5000 bonus samt nivåpoäng trillar in på kontot.

Lättaste 5000 nivåpoäng man fått för 92€!

Colonel skrev:Hur lång tid brukar det ta för er innan bonuspoäng och conscious traveller steg registreras efter köp av biobränsle i samband med incheckning (100 kr block)? Tycker att det normalt brukar ta ett par dagar, nu väntar jag på ett par som är klart över en vecka sedan.Klicka för att utvidga...
Nu kom poäng och steg för biofuel köpt till resor 9 respektive 11 nov - efter att jag kontaktat supporten i onsdags (lite märkligt att det tar sådan tid, annars är det ju toppen när poäng ofta trillar in direkt när man landar)

Colonel skrev:Nu kom poäng och steg för biofuel köpt till resor 9 respektive 11 nov - efter att jag kontaktat supporten i onsdags (lite märkligt att det tar sådan tid, annars är det ju toppen när poäng ofta trillar in direkt när man landar)Klicka för att utvidga...

Inte fått än men inte orkat ringa. Min var 11e.

Det kom även för mig från resan den 9 november. Hade redan räknat att jag inte skulle få det, så köpte mig alla steg som saknades via CT produkter för att vara säkert att jag får 5000 level poäng i år… det blev ett paket för mycket, men men…

Man skall väl kunna få två biofuelsteg per tor eller har något ändrats? Att man inte får per ben är jag med på (var väl förvisso en glitch/workaround ett tag) men köper man till på destinationen skall man väl även få för hemresan?

ARN01 skrev:Man skall väl kunna få två biofuelsteg per tor eller har något ändrats? Att man inte får per ben är jag med på (var väl förvisso en glitch/workaround ett tag) men köper man till på destinationen skall man väl även få för hemresan?Klicka för att utvidga...
Så har det fungerat innan, om det fortfarande fungerar låter jag vara osagt.

palmen skrev:Så har det fungerat innan, om det fortfarande fungerar låter jag vara osagt.Klicka för att utvidga...
Hade ett par tor flighter nära i tid där jag bara fått för ena hållet på båda så tidsmässigt är det lite konstigt men det står bokningsreferensen i transaktionen så blir fundersam.

Iof inte fått några extrapoäng heller än för de jag saknar, skall jag ju få oavsett conscious eller inte, så kan hända att stegen dyker upp i samband med det. Får avvakta lite till

Back