Jannes skrev:Någon annan kanske kan fixa en skärmdump av hur menyn ser ut?Klicka för att utvidga...
https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_8865-jpeg.164963/https://www.businessclass.com/forum/attachments/img_8866-jpeg.164964/
Jannes skrev:Någon annan kanske kan fixa en skärmdump av hur menyn ser ut?Klicka för att utvidga...
Reglerna säger ett steg per PNR (dock så får alla passagerarna vars ett steg även vid enbart ett block). Men om man köper innan utresan och sen igen efter utresan men före hemresan så kan man få två steg.mrestes skrev:Om man har en T/R biljett kan man få mer än 1 steg genom köp av biobränsle? Vad jag kan se är det bara möjligt att köpa biobränsle till resan som helhet, inte separat, dvs 1 för utresan och 1 för resan hem.Klicka för att utvidga...
Gäller det här fortfarande att 1 beställning med flera CT produkter ger så många steg som antalet CT produkter i beställningen?Thornado skrev:Jag beställde lite medvetna tvättprodukter i januari (ett paket ullbollar, 3 paket tvättmedelslappar, och en "scent booster", totalt fem produkter alltså).Nu såg jag att jag fått in steg (se bild nedan) för dessa, men bara 4 steg, och scent booster saknas.Skickade denna screenshot (och en där min beställning visades) till Diamondmailen och bad att få sista steget också. Fick föredömligt snabbt svar, men de svarade dock att det kan ta upp till 35 dagar att få in stegen och att jag skulle vänta tills den tiden gått och sen höra av mig igen. Jag är ju medvten om denna tid, men det låter ju osannolikt att stegen för olika produkter som beställdes och skickades samtidigt skulle bearbetas vid olika tid i ett CT-perspektiv.Nåja, får väl vänta några dagar till och sen begära igen, och hursomhelst så lär jag nog få in fler steg än vad som behövs under året även utan denna...Visa bifogad bild 162778Klicka för att utvidga...
Ja, det stämmer, men om din kvalperiod går ut sista juni är du för sent ute.PRJml2ENIpiC1e3L skrev:Gäller det här fortfarande att 1 beställning med flera CT produkter ger så många steg som antalet CT produkter i beställningen?Jag blev osäker just för att det står senare här i tråden om man donerar poäng så måste man göra det 5000p åt gången, även fast jag vet att det är två skilda saker men vill vara på den säkra sidan.Jag är ca 5800 baspoäng ifrån Diamond och min period går ut nu sista juni och har 7 steg kvar för CT så tänkte beställa 7 laundry sheets i en beställning isåfall och sen köpa resterande baspoäng för att nå DiamondVisa bifogad bild 165658Klicka för att utvidga...
Ah just det, det hade jag glömt , tack för påminnelsen!MaLund13 skrev:Ja, det stämmer, men om din kvalperiod går ut sista juni är du för sent ute.CT-stegen kommer komma in först 30 dagar efter att ordern levererats, och även om stegen bakdateras till beställningsdatumet så krediteras de 5000 nivåpoängen först några dagar efter att du nått 10 steg - dvs någon gång i juli i ditt fall.Klicka för att utvidga...
PRJml2ENIpiC1e3L skrev:Ah just det, det hade jag glömt , tack för påminnelsen!Antar att jag får försöka flyga in resterande poäng om jag vill nå Diamond , trodde inte jag skulle komma såhär näraKlicka för att utvidga...
Är det inte 35 dagar efter beställningen?MaLund13 skrev:Ja, det stämmer, men om din kvalperiod går ut sista juni är du för sent ute.CT-stegen kommer komma in först 30 dagar efter att ordern levererats, och även om stegen bakdateras till beställningsdatumet så krediteras de 5000 nivåpoängen först några dagar efter att du nått 10 steg - dvs någon gång i juli i ditt fall.Klicka för att utvidga...
Jag fick mina 5000 CT-poäng exakt en månad efter datumet som jag gjorde min beställning.GOT-XXX skrev:Är det inte 35 dagar efter beställningen?Klicka för att utvidga...
Trist att inte "alla" hinner få mailet innan platserna tagit slut. Mitt mail lyser ännu med sin frånvaro.Thornado skrev:Inbjudan till trevligt event för medvetna resenärer. Tyvärr väntade jag hela 9 minuter efter mailet skickades så alla platser för Arlanda var slut, så jag är nu på väntelista.Någon som har fått en plats?Klicka för att utvidga...
Platserna slut även innan du fick mailet. Damp ner i min epost-låda kl 13.01. Blev väntlista för mig omkring kl 13.09.Thornado skrev:Inbjudan till trevligt event för medvetna resenärer. Tyvärr väntade jag hela 9 minuter efter mailet skickades så alla platser för Arlanda var slut, så jag är nu på väntelista.Någon som har fått en plats?Klicka för att utvidga...
Diamond-in-the-ruff skrev:Platserna slut även innan du fick mailet. Damp ner i min epost-låda kl 13.01. Blev väntlista för mig omkring kl 13.09.Klicka för att utvidga...
Kan uppdatera att jag nu har fått ”missing biofuel” i aktivitetslistan. Tog cirka 1 månad.jonatan79 skrev:Samma problem. Ringde för några veckor sen, tyckte märkte inte att jag fått några fler poäng, så för några dagar sedan mailade jag diamantsupport också. Fick följande svar nu idag:Får försöka se om det går att räkna ihop totalen (antar att jag kan summera allt sedan senaste årsbryt) senare idag, för att dubbelkolla att detta stämmer.Klicka för att utvidga...
Det som jag reagerar starkast på är att så få av EB medlemmar verkar engagerade bara dryga 14 tusen av flera miljoner. Riktigt illa, säkert ytterligare en anledning att bio biljetterna försvinner.Thornado skrev:Inbjudan till trevligt event för medvetna resenärer. Tyvärr väntade jag hela 9 minuter efter mailet skickades så alla platser för Arlanda var slut, så jag är nu på väntelista.Någon som har fått en plats?Klicka för att utvidga...
airac skrev:Det som jag reagerar starkast på är att så få av EB medlemmar verkar engagerade bara dryga 14 tusen av flera miljoner. Riktigt illa, säkert ytterligare en anledning att bio biljetterna försvinner.Klicka för att utvidga...
Ja, kvalificerat i år i mars.Jannes skrev:Ni som fått mejlet, har ni redan kvalificerat i år?Klicka för att utvidga...
Diamond-in-the-ruff skrev:Ja, kvalificerat i år i mars.Klicka för att utvidga...