SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

mrestes skrev:När man ska se sina steg? Flög från Arlanda till Halmstad för en vecka sedan. Eurobonus poäng för flyget syns, men ingen Conscious Travel steg trots att jag la till Biobränsle. Det var med Braathens men SK 2133 som flygnummer. Har inte heller fått extra Eurobonus poäng för biobränsle.Visa bifogad bild 166718Klicka för att utvidga...
Conscious steg för tillagd biobränsle brukar komma ca. 5 dagar senare.

B79 skrev:Conscious steg för tillagd biobränsle brukar komma ca. 5 dagar senare.Klicka för att utvidga...
Nu har det gått 12 dagar sedan jag flög och över en vecka sedan jag såg Eurobonus poängen för flyget. Var är bästa sättet att kontakta SAS? Hittar ingen formulär för saknad steg med Conscious Travel? Finns det en bra epost nu när man är guld? Eller är det bäst att ringa eller chatta?

mrestes skrev:Nu har det gått 12 dagar sedan jag flög och över en vecka sedan jag såg Eurobonus poängen för flyget. Var är bästa sättet att kontakta SAS? Hittar ingen formulär för saknad steg med Conscious Travel? Finns det en bra epost nu när man är guld? Eller är det bäst att ringa eller chatta?Klicka för att utvidga...
Ja, kontaktuppgifter står i SAS app.

Måste bara dubbelkolla så jag förstått rätt. Är det alltså så dumt att man måste boka enkelresor istället för t/r för att effektivt kunna kvalificera sig via Biofuel? Ska åka inrikes en natt och är det säkrare att boka två enkel istället för t/r för att garanterat få sina steg eller funkar det att alltid köpa efter första resan men innan returen?

LeoK skrev:Måste bara dubbelkolla så jag förstått rätt. Är det alltså så dumt att man måste boka enkelresor istället för t/r för att effektivt kunna kvalificera sig via Biofuel? Ska åka inrikes en natt och är det säkrare att boka två enkel istället för t/r för att garanterat få sina steg eller funkar det att alltid köpa efter första resan men innan returen?Klicka för att utvidga...
Om du vill vara helt säker köper du enkelresor men funkar med andra alternativet så länge du inte behöver efterregistrera exempelvis efter ombokning.

Fredah skrev:Om du vill vara helt säker köper du enkelresor men funkar med andra alternativet så länge du inte behöver efterregistrera exempelvis efter ombokning.Klicka för att utvidga...
Tack för responsen! Då kör jag enkelresor på den bokningen och testar att tanka på destination när jag åker ARN-CPH-ATL t/r som redan är bokad.

Har jag fattat det rätt att man behöver 10 steg för 5000 statuspoäng och att jag kan köpa 10 st conscious produkter så är jag "hemma"?

Tex 10 st paket laundry sheets.

joa skrev:Har jag fattat det rätt att man behöver 10 steg för 5000 statuspoäng och att jag kan köpa 10 st conscious produkter så är jag "hemma"?Tex 10 st paket laundry sheets.Klicka för att utvidga...
Så har det fungerat tidigare, om det fortfarande är så låter jag vara osagt.

Men du ska kunna titta på filmen för 1 steg och då bara behöva köpa 9 produkter.

joa skrev:Har jag fattat det rätt att man behöver 10 steg för 5000 statuspoäng och att jag kan köpa 10 st conscious produkter så är jag "hemma"?Tex 10 st paket laundry sheets.Klicka för att utvidga...
Fungerar laundry sheets bra? Någon som som provat?

mrestes skrev:Fungerar laundry sheets bra? Någon som som provat?Klicka för att utvidga...
Jag har använt dem som enda tvättmedel i drygt ett år, de fungerar utmärkt, klibbar inte ihop som man skulle kunna misstänka, och ger ett utmärkt per-tvätt-pris (jämfört med tvättkapslar åtminstone). Kan starkt rekommendera, speciellt som värdet av torkbollarna sjunker drastiskt efter två-tre förpackningar ;-).

Jane Insane skrev:Jag har använt dem som enda tvättmedel i drygt ett år, de fungerar utmärkt, klibbar inte ihop som man skulle kunna misstänka, och ger ett utmärkt per-tvätt-pris (jämfört med tvättkapslar åtminstone). Kan starkt rekommendera, speciellt som värdet av torkbollarna sjunker drastiskt efter två-tre förpackningar ;-).Klicka för att utvidga...

Kan bara instämma med ovanstående. //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png

Gällande andra conscious produkter är det nog bra om man letar efter ”finstilta” texter. Någon upptäckte t.ex. här nyligen att köp hos MOVS endast ger en ”pinne” per 500 kr, vilket verkar vara en förändring som har gjorts på senare tid.

mrestes skrev:Fungerar laundry sheets bra? Någon som som provat?Klicka för att utvidga...
Inne på min andra förpackning nu, är väldigt nöjd. Funkar bra i såväl varmt som kallt vatten. Blåa förpackningen är bra för den som vill ha en ganska neutral doft på sin tvätt.

palmen skrev:Så har det fungerat tidigare, om det fortfarande är så låter jag vara osagt.Men du ska kunna titta på filmen för 1 steg och då bara behöva köpa 9 produkter.Klicka för att utvidga...
Tack! Då blir det en jäkla massa laundry sheets då. Och kanske en par paket bollar efter att ha kollat på filmen.

joa skrev:Tack! Då blir det en jäkla massa laundry sheets då. Och kanske en par paket bollar efter att ha kollat på filmen.Klicka för att utvidga...

Fel! Bollarna leker du med NÄR du kollar på filmen //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji23.png

Ett paket bollar beställt, 8 paket tvättmedel och kollat på filmen. Hur lång tid kan man räkna med att det tar att få in de 9 "shoppingtegen"

De poängen gör att jag trillar över till Guld i denna perioden förutsatt att det sker innan Oktober.

joa skrev:Ett paket bollar beställt, 8 paket tvättmedel och kollat på filmen. Hur lång tid kan man räkna med att det tar att få in de 9 "shoppingtegen"De poängen gör att jag trillar över till Guld i denna perioden förutsatt att det sker innan Oktober.Klicka för att utvidga...
Omkring 30 dagar, så bör vara lugnt.

Svar från SAS-chat i början på året. Visserligen gällde frågan brytdatum för Conscious Traveler och det borde vara samma sak för status (tänkte jag). Jag inser dock att det är de 5.000 poängen som är viktiga här, men då kanske det är annorlunda?

//uploads.tapatalk-cdn.com/20250812/dd72210083a3e6865f325812da82949f.jpg

L.S skrev:Svar från SAS-chat i början på året. Visserligen gällde frågan brytdatum för Conscious Traveler och det borde vara samma sak för status (tänkte jag). Jag inser dock att det är de 5.000 poängen som är viktiga här, men då kanske det är annorlunda?Klicka för att utvidga...

Jag tänkte köpa sista 15 november, har period från 1 december, så det kommer på nästa års status. Kanske måste funderas på den strategin...

Back