jumbooze skrev:Dvs om 25 år när jag fyller 60Klicka för att utvidga...
Storsteffe skrev:Det är för lätt at bli EBG, att pendla med billigaste biljetten och några enstaka långresor i eco fixed ger i dag lätt EBG men i princip inga intäkter till SAS. Jag som nästan aldrig flyger SAS skulle kunna ta nästa resa till USA med SAS nu i februari och bli guld med råge(tack vare kampanjen) efter 2,5 t&r i biz under perioden. Det tycker jag är för låga krav för ett guldkort, höj statusen/kraven för guld och behåll P konceptet med utökad fokus både på G och P kunderna.Klicka för att utvidga...
Storsteffe skrev:Det är för lätt at bli EBG, att pendla med billigaste biljetten och några enstaka långresor i eco fixed ger i dag lätt EBG men i princip inga intäkter till SAS. Jag som nästan aldrig flyger SAS skulle kunna ta nästa resa till USA med SAS nu i februari och bli guld med råge(tack vare kampanjen) efter 2,5 t&r i biz under perioden. Det tycker jag är för låga krav för ett guldkort, höj statusen/kraven för guld och behåll P konceptet med utökad fokus både på G och P kunderna.Klicka för att utvidga...
flygaren skrev:LTG kräver inte 10år i följd, endast 10år som Guld.Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Det handlar nog också mycket om konkurrens. Se på BA och AF, deras guldkrav (BA Silver) är minst lika låga om inte lägre till och med. Finns nog säkert en risk att SAS tappar kunder till dessa bolag ifall de höjer kraven. Sen är jag nog ganska säkert på att Guldloungen på Arlanda fortfarande kommer att vara överfull under rusningstid, oavsett hur höga krav man än sätter…Klicka för att utvidga...
Kommer inte ihåg vilka år, men det har varierat många gånger nu 45k och som mest var det 125k vill jag minnas men det var väl 90k under många år. Men om du ringer SAS så borde de ha en lista de kan skicka till dig.Malu skrev:Nej - inte i rad, vad jag läst. Räcker med 10 "riktiga" guldår, men de behöver inte vara i följd.Ny fråga: Någon som minns vilka gränser som gällt för guld genom åren? Jag sitter och räknar ihop min historik...Klicka för att utvidga...
Malu skrev:Väcker upp en gammal tråd om "gold for life". Som jag förstått det så krävs "riktiga" baspoäng och inte kampanjer och annat som hjälper till på vägen för att man ska få ett år tillgodoräknat som EBG. Frågan är då hur de 20000 baspoäng som man får för AMEX Elite räknas? Om dessa ses som kampanjpoäng så innebär det att man måste upp över 65000 poäng för att få ett kvalificerande guld-år? Någon som tror eller vet något?Klicka för att utvidga...