Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Skriver ner lite för eget minne som kanske även kan hjälpa någon, alternativt om jag tänkt fel kan få det rättat. Anmäld till "rätt" luckor (dubbla nivåpoäng för Premium/Business och 15000 nivåpoäng för 10 legs) i julkalendern ifall dessa blir återkommande vilket det väl verkar som sedan förra gången.

Nu när "The big Sale" dök upp som kampanj har jag bokat ARN-CPH-LAX t o r en lördag-måndag i mars. Premium (bokningsklass A) vilket ska ge 25400 nivåpoäng och 4 legs för 6795 SEK varav 6000 betalat med presentkort inköpt för 5000 SEK på den kalenderluckan så totalt 5795.

Även bokat ARN-CPH-DUB t o r en söndag i februari (09:55-20:15 med en timma i Dublin vilket funkade via mobilsidan men inte i appen), Light för 1276 SEK. Detta ger ytterligare 4 legs och har redan ARN-LIN för en "normal" t o r om några veckor vilket ska ge 10 legs totalt. Detta bör säkra EBD för första gången sedan pandemins 4-dubblingsboost.

Lessons learned: Är man någorlunda säker på att MR "behövs" är det lika bra att köpa presentkort för lite mer än ovan, Premium/Plus till Nordamerika har funnits för runt 6800 SEK ett tag o förhoppningsvis fortsätter det.

När det väl dyker upp kampanj är det troligen bra att boka relativt tidigt eftersom matarflygen med kortast bytestid i CPH verkar gå åt först (skönare att starta 11:00 än 08:00 från ARN..). Likaså är min subjektiva uppfattning att de billigaste biljetterna till LAX/SFO/MIA, som har högst intjäning av nivåpoäng försvinner lite snabbare. Dessutom känns det lite roligare och möjligen mindre risk för irrops än nordöstra delen av Nordamerika under vinterhalvåret..:cool:

Bokade:

GOT-ARN
ARN-OSL
OSL-SVG
SVG-BGO
BGO-SVG
SVG-OSL
OSL-CPH
CPH-GOT

Blir en lång dag, ut 07:00 och hem 23:55. Men skönt o få så många legs avklarade på en dag.
Sedan blir det en tur till huvudstaden för att håva in de trevliga nivåpoängen från julkalendern.
Lyckades du boka det på SAS hemsida? Försökte liknande med utgångspunkt Arlanda men får inte upp alternativen. På ticket går det däremot utmärkt...

Har en resa boka i premium flex, ARN-CPH-ORD. Bokningsklass A.

När jag tittar i tabellen för vilka nivåpoäng jag tjänar blir jag inte riktigt klok på vad jag får för benet ARN-CPH. Räknas det som "Business" eller "Business flex", d.v.s. ger det 1000 eller 1500 nivåpoäng? Eller är jag helt fel ute...

I inloggat läge verkar äntligen funktionen att man kan se se antal poäng som kommer intjänas vara tillbaka!
1768163981826.png

Har en resa boka i premium flex, ARN-CPH-ORD. Bokningsklass A.

När jag tittar i tabellen för vilka nivåpoäng jag tjänar blir jag inte riktigt klok på vad jag får för benet ARN-CPH. Räknas det som "Business" eller "Business flex", d.v.s. ger det 1000 eller 1500 nivåpoäng? Eller är jag helt fel ute...
Det kommer nog ge Business flex om du har en flex-biljett

Toppen