sir-karlsson
New member
Även vid kö går det rätt snabbt, tisdag den 17:e vid 07 var det kö till rulltrappan - en i bredd och två fållor öppna innanför så det gick rätt fort.
Det låter ju kanon. Vad ungefär betyder det i tid?Sir Karlsson skrev:Även vid kö går det rätt snabbt, tisdag den 17:e vid 07 var det kö till rulltrappan - en i bredd och två fållor öppna innanför så det gick rätt fort.Klicka för att utvidga...
<15 minuter kanske, tänkte inte på det.Johan Hbg skrev:Det låter ju kanon. Vad ungefär betyder det i tid?Klicka för att utvidga...
Uppdaterar svar på min egen fråga. Kanske beror på att det är onsdag, men nu precis kl 0725 tog fast track exakt fyra minuter rakt igenom. Handfull passagerare bara.Sir Karlsson skrev:<15 minuter kanske, tänkte inte på det.Klicka för att utvidga...
malmokalle skrev:Hittar inte längre info på SAS sida att man med en Biz-biljett på *A kan använda SAS Fast Track på CPH.Fast Track – Ett snabbare sätt genom säkerhetskontrollen | SASÄr detta ändrat?Klicka för att utvidga...
Jag var otydlig, frågan gäller EBG+. Menar att jag inte hittar texten längre att man kan använda FT om man flyger ett *A-bolag som EBG+igelkotten skrev:Har man någonsin kunnat göra det? Det är väl SAS Plus och Business samt Eurobonus Gold och Diamond som alltid gällt?Klicka för att utvidga...
malmokalle skrev:Jag var otydlig, frågan gäller EBG+. Menar att jag inte hittar texten längre att man kan använda FT om man flyger ett *A-bolag som EBG+Klicka för att utvidga...
Tack, klara besked där.igelkotten skrev:" Ta den snabbaste vägen genom säkerhetskontrollen medSAS Fast Tracknär du reser med SAS, Star Alliance eller Widerøe. "Klicka för att utvidga...
lorimar skrev:Nja, jag är inte riktigt säker på att det stämmer. Det finns två Fast Track på CPH, en för SAS och en för ”övriga” flygsällskap, CPH Express.FlyselskaberSist jag flög med TAP respektive Lufthansa så fick jag gå i CPH Express, även om jag har SAS Diamond.Klicka för att utvidga...
Ja, men detta var innan Covid, så några år på nacken med den informationen.igelkotten skrev:Blev du nekad att gå i SAS Fast Track?Klicka för att utvidga...
Stämmer , idag åkte dottern som har SAS Gold med SN och gick i SAS fasttrack.ResenärenLars skrev:I april i år reste jag med Turkish airlines. Jag använde SAS Fast Track utan problem. Jag är EBG.Även före Covid brukade jag använda SAS Fast Track utan problem.En gång för typ fem år sedan blev jag nekad men då klagade jag hos kundtjänst som kompenserade mig med flera tusen poäng(!) och en ursäkt för att man hade gjort fel.Jag känner mig ganska säker (typ 100,2%) på att man som EBG/EBD har rätt att använda SAS Fast Track om man flyger med ett annat Star Alliance bolag.Klicka för att utvidga...
lorimar skrev:Ja, men detta var innan Covid, så några år på nacken med den informationen.Klicka för att utvidga...
Japp .Tillägget är förstås att man måste ha Eurobonus inlagt i bokningen. Funkar inte att dubbeldippa denna förmån, då bär det av till CPH Express.igelkotten skrev:Då blev du felaktigt ivägskickad!Klicka för att utvidga...
BCflyer skrev:Någon som vet hur dags SAS FastTrack öppnar på CPH på Söndag. Flyger med familjen till Nice med SAS 6:05. Någon gång har vi varit på plats innan den öppnat och då fick vi inte använda CPH Express vet jag.Klicka för att utvidga...
JAM(1)777 skrev:Flög till PMI 29/7, fick gå igenom CPH Express eftersom SAS FT inte hunnit öppna 0445.Klicka för att utvidga...
Loungen öppnade 0500. Kön till CPH Express var lång, dock om du har PLUS-biljett och SAS FT inte är öppen får du nyttja CPH Express FT.TP12 skrev:Ska med samma flight på måndag, hur var kön på CPH Express vid den tiden för er (antar att SAS FT fortfarande inte är morgonpigg) . Hade SAS lounge öppet?Klicka för att utvidga...