J
Jakob Österberg
Guest
Haha, jag med!Martin Andersson skrev:Haha, varför är man bokstavligen alltid ute i sista minuten. Forcerade in sista bokningen kl. 23.59...Klicka för att utvidga...
Haha, jag med!Martin Andersson skrev:Haha, varför är man bokstavligen alltid ute i sista minuten. Forcerade in sista bokningen kl. 23.59...Klicka för att utvidga...
Javisst, på long-haul är det en kostnad att boka om saver-biljetter utöver en prisskillnad till nästa bokningsklass om det skulle behövas...Skillsen skrev:Hej på er!Bokade en F&F till Shanghai i VIP Plus (bokningsklass P).Ringde och skulle kolla möjlighet att boka om, japp det skulle gå, €240 skulle det kosta till de datum jag tittade på.Ringde tillbaka idag, biljetterna fanns kvar, bokningsklass P. ombokningsavgift €240 men sedan ville de också ha 3000:- i tillägg...Det sa inte första agenten något om...Även att det är samma bokningsklass så kostar det extra att boka om? Någon som har erfarenhet av detta och bokat om sin F&F biljett?Klicka för att utvidga...
1-3 ggr per år ungefär. Kommer nog en efter sommaren gissar jag på.pljung skrev:Hur frekvent brukar dessa priser (VIP, F&F) vara tillgängliga?Klicka för att utvidga...
Ja inom Europa. Longhaul beror på vilken bokningsklass det är.Johanna skrev:Är det kostnadsfritt att avboka en plusbiljett?Klicka för att utvidga...
Inom Europa, ja - annars beror det på.Johanna skrev:Är det kostnadsfritt att avboka en plusbiljett?Klicka för att utvidga...
tack för svar. Tänker att om man har bokat en Go-biljett och inte kan utnyttja den. Då kan man ändra den till en Plussbiljett och sen avboka? Då kostar det ombokningsavgiften? Så länge den är lägre än Gobiljettpriset så blir det lägre kostnad för att bli av med biljetten.palmen skrev:Ja inom Europa. Longhaul beror på vilken bokningsklass det är.Klicka för att utvidga...
Ingen aning om det skulle fungera. Man borde ju i så fall kunna uppgradera till full flex och avboka.Johanna skrev:tack för svar. Tänker att om man har bokat en Go-biljett och inte kan utnyttja den. Då kan man ändra den till en Plussbiljett och sen avboka? Då kostar det ombokningsavgiften? Så länge den är lägre än Gobiljettpriset så blir det lägre kostnad för att bli av med biljetten.Klicka för att utvidga...
Enligt reglerna gäller att grundbiljettens regler gäller för den delen av beloppet. Däremot är jag inte övertygad om att kundtjänst kommer att göra rätt här.Johanna skrev:tack för svar. Tänker att om man har bokat en Go-biljett och inte kan utnyttja den. Då kan man ändra den till en Plussbiljett och sen avboka? Då kostar det ombokningsavgiften? Så länge den är lägre än Gobiljettpriset så blir det lägre kostnad för att bli av med biljetten.Klicka för att utvidga...
teachme skrev:Bokade en biljett för två personer longhaul i SAS VIP Plus med denna kampanj. Nu måste jag byta namn på en av passagerarna då det har blivit ändrade resplaner. Är det bäst att splitta PNR i två först? Och någon som har erfarenhet av att byta namn på biljett, går det att göra online eller måste jag ringa SAS?Klicka för att utvidga...
Starta en ny tråd om detta denna tråd handlar om Friends and family i mars.alc skrev:Nu verkar det vara dags igen!FlySAS - V.I.P. bookingLösen: sas70Klicka för att utvidga...