SAS Friends & Family december 2020

wearetravellers skrev:Har man någon aning om när i tiden nästa kampanjperiod är, verkar ha varit maj tidigare år?Klicka för att utvidga...
De som planerar detta avslöjar inget i förväg när dessa kampanjer kommer, men de brukar komma 2-4ggr per år ungefär men någorlunda jämna intervaller så får alla dra sina egna slutsatser utifrån det.

Avbokade just en biljett bokad i SAS VIP PLUS. Är dessa biljetter inte återbetalningarna mot annat än voucher? Kan inte åka till Norge pga inreserestriktioner. Om så är fallet måste man alltså ta voucher.

Det får i efterhand inte att få fram vilka villkor som gäller på biljetten därav min fråga. Kan inte påstå att ses är särskilt tydliga för när man klickade på biljettreglerlänkem kom man bara till deras vanliga sida och den andra länken med utförlig text fungerade inte alls
2639.png

DRG skrev:Avbokade just en biljett bokad i SAS VIP PLUS. Är dessa biljetter inte återbetalningarna mot annat än voucher? Kan inte åka till Norge pga inreserestriktioner. Om så är fallet måste man alltså ta voucher.Klicka för att utvidga...

DRG skrev:Det får i efterhand inte att få fram vilka villkor som gäller på biljetten därav min fråga. Kan inte påstå att ses är särskilt tydliga för när man klickade på biljettreglerlänkem kom man bara till deras vanliga sida och den andra länken med utförlig text fungerade inte allsKlicka för att utvidga...
Nej det är helt vanliga biljetter som inte är full flex. Bara gilla läget och ta voucher om inte flyget ställs in.

Fast de vanliga biljetterna i SAS Plus inom Norden är ju fullt återbetalningsbara, Inte direkt lätt att få den infon av SAS online vid avbokningstillfället, vilket jag tycker är ganska dåligt.

DRG skrev:Fast de vanliga biljetterna i SAS Plus inom Norden är ju fullt återbetalningsbara, Inte direkt lätt att få den infon av SAS online vid avbokningstillfället, vilket jag tycker är ganska dåligt.Klicka för att utvidga...
Missade att det var en plus du köpt, då kanske det är annorlunda. Har inte koll på hur VIP plus hanteras

Kan återkoppla att biljetterna efter diverse förfrågningar visade sig vara helt återbetalningsbara. Helt enkelt ett fel när biljetterna krediterades. Så nu är pengarna åter på kontot.

palmen skrev:Missade att det var en plus du köpt, då kanske det är annorlunda. Har inte koll på hur VIP plus hanterasKlicka för att utvidga...
VIP Plus inom Sverige brukar vara återbetalningsbara.

Tror det har varit andra regler som gäller för Europa och longhaul.

Får man som Diamond per definition Friends and Family-kampanjerna eller är det bara vissa Diamond som får dem (och aktieägare över 4.000 st före 1 nov) ?

Sir Lemon skrev:Får man som Diamond per definition Friends and Family-kampanjerna eller är det bara vissa Diamond som får dem (och aktieägare över 4.000 st före 1 nov) ?Klicka för att utvidga...

Alla, men ibland verkar SAS mejlutskick inte vara heltäckande - vilket inte brukar vara ett i problem eftersom koden florerar öppet på internet och att alla kan använda den utan kontroll.

Back