C
Cristoffer Cedergren
Guest
Väldigt tydlig anpassning till Flying Blue, som tar €70 för ändringar. Gick upp från €50 för något år sedan.
tack. hittat den med. försökt söka via google, chat gpt m.m. men hittar ingen officiell information hos SAS.JOHLI skrev:Det står så här i eurobonusguiden vilket man får förmoda inte är helt gripet ur luften, men det är ju inte en officiell källa: "Om bonusresan är bokad före den 4 juli kan du göra en ändring till den gamla avgiften på 150 kr. Efter denna ändring gäller full avgift på 250/750 kr."SAS höjer ändringsavgiften för SkyTeam bonusresor - Eurobonusguiden.seFrån och med den 04.07.25 uppdateras ändringsavgiften för SkyTeam bonusresor. Vid ändring av bonusresor med SkyTeam är vi vana vid att betala 150 kr i ändringsavgift per ändring per person, men detta ändras till 250 kr för kortdistansflyg och 750 kr för långdistansflyg från och med den 4 juli...eurobonusguiden.seKlicka för att utvidga...
Svarar mig själv, kanske var uppenbart egentligen, bara om awards finns ...travelmode skrev:FInns det några krav kring feeder flight avseende bolag (enbart SAS eller går det bra med AF/KLM?) eller antal lediga platser (minimum)Klicka för att utvidga...
Inte ombokningar, utan nybokningar så slipper du avgiften som EBDPRJml2ENIpiC1e3L skrev:Visste inte att man slapp bokningsavgifterna för skyteam award resor som EBDJag var typ 4000 poäng från EBD förra perioden. Så 4000kr från fria ombokningar och jag har 4 2-4-1 och 350’+ poäng och så som jag får intrycket av hur det är att boka award nu med skyteam så kommer man ju nästan upp i 4000kr i bokningsavgifter om jag skulle boka upp några resor efter man lagt på feeders och kanske gjort någon ändring.Isåfall är det ju inte en dum idé att köpa poäng för att nå Diamond + andra perks som det innebärEdit: utifrån den här texten så kanske jag tolka fel när det gällde skyteam awardVisa bifogad bild 166193Klicka för att utvidga...
Hur gick det? Fick du tillbaka något?Linmet skrev:tack. hittat den med. försökt söka via google, chat gpt m.m. men hittar ingen officiell information hos SAS.Jag kunde inget göra mer än vackert gå med på det i telefon men skickat vidare till diamondsupporten. 4x 600 kr är ändå lite pengar... (4 pers)Klicka för att utvidga...
Som de bjuder på till Platinum eller högre inom Flying Blue iofs.Cristoffer Cedergren skrev:Väldigt tydlig anpassning till Flying Blue, som tar €70 för ändringar. Gick upp från €50 för något år sedan.Klicka för att utvidga...
Försöker du lägga på fram till CPH eller även lägga till CPH?Veratio skrev:Skulle lägga till feeder nu LLA-ARN-CPH tur och retur på USA resa men hon som svarade insisterade att det kostar 750 kr att lägga till.Ska väl kosta 150 kr, visst?Bonusfråga. Om man hittar bättre feeders (nu 7h i CPH på hemresan), är det ombokniKlicka för att utvidga...
TP12 skrev:Försöker du lägga på fram till CPH eller även lägga till CPH?Klicka för att utvidga...
Det ska vara 150kr/pp.Veratio skrev:Både och, tur och retur till Köpenhamn från Luleå.Klicka för att utvidga...
Tack - menade om du redan hade CPH i bokningen och lägger till flyg till och från CPH eller om du även lägger till CPH på en befintlig bokning till annan flygplats.Veratio skrev:Både och, tur och retur till Köpenhamn från Luleå.Klicka för att utvidga...
Avgiften för avbokning/ombokning av inrikesflyg och flygresor inom Europa är 25 EUR/250 SEK/250 NOK/175 DKK/25 USD/32 CAD.Veratio skrev:Hmm...Vi har bokat CPH - MIA hem från ATL- CPH, skulle lägga på LLA-CPH.Klicka för att utvidga...
Då ska det vara 150 kr:Veratio skrev:Hmm...Vi har bokat CPH - MIA hem från ATL- CPH, skulle lägga på LLA-CPH.Klicka för att utvidga...