Star Alliance Lounge på Paris CDG T1 ligger på non-Schengen sida därför tror jag inte att man kommer in dit när man flyger med intra-Schengen flight.olo skrev:Är det bara SAS lounge som gäller vid avresa med SAS från CDG?Hur är det med *A-loungen, är även den ett alternativ? Och är den i så fall värd ett besök?Klicka för att utvidga...
Jodå, jag var där nyligen men den ligger landside. Mycket trevligare och bättre utbud än Senator och SAS-loungerna.Dr. Miles skrev:Star Alliance Lounge på Paris CDG T1 ligger på non-Schengen sida därför tror jag inte att man kommer in dit när man flyger med intra-Schengen flight.Klicka för att utvidga...
Åtminstone igår kväll var det inte möjligt att åka ut i någon annan "satelit" än den flighten skulle gå ifrån. Med andra ord ingen access till LH loungen utan endast SAS loungen vid flyg med SAS. Om detta är en tillfällig begränsning till följd av islamistattacken eller något permanent återstår väl att se.Kebalibre skrev:Jodå, jag var där nyligen men den ligger landside. Mycket trevligare och bättre utbud än Senator och SAS-loungerna.Klicka för att utvidga...
Så kan det mycket väl vara, men Star Alliance-loungen ligger som sagt landside och borde inte påverkas.pswe skrev:Åtminstone igår kväll var det inte möjligt att åka ut i någon annan "satelit" än den flighten skulle gå ifrån. Med andra ord ingen access till LH loungen utan endast SAS loungen vid flyg med SAS. Om detta är en tillfällig begränsning till följd av islamistattacken eller något permanent återstår väl att se.Klicka för att utvidga...
Att inte andra satelliter nås är inget nytt.pswe skrev:Åtminstone igår kväll var det inte möjligt att åka ut i någon annan "satelit" än den flighten skulle gå ifrån. Med andra ord ingen access till LH loungen utan endast SAS loungen vid flyg med SAS. Om detta är en tillfällig begränsning till följd av islamistattacken eller något permanent återstår väl att se.Klicka för att utvidga...
Jag är ingen stammis på CDG men det gick utmärkt att besöka Senator-loungen med SK-boardingkort och EBG i oktober.olo skrev:Att inte andra satelliter nås är inget nytt.Klicka för att utvidga...
Det är det jag är van vid, men som sagt igår fungerade det inte.Kebalibre skrev:Jag är ingen stammis på CDG men det gick utmärkt att besöka Senator-loungen med SK-boardingkort och EBG i oktober.Klicka för att utvidga...
olo skrev:Att inte andra satelliter nås är inget nytt.Hur är SAS-loungen igår? Vad serverades?Klicka för att utvidga...
Kebalibre skrev:Jag är ingen stammis på CDG men det gick utmärkt att besöka Senator-loungen med SK-boardingkort och EBG i oktober.Klicka för att utvidga...
Då är det annan info än jag vad jag förstått tidigare. Det tackar vi för och hoppas på det bästa!pswe skrev:Det är det jag är van vid, men som sagt igår fungerade det inte.Klicka för att utvidga...
Ja, hela Frankrike och tydligen rätt många svenskar (alt. få som dricker mkt). Storsäljaren på bolaget sålde 102 000 liter förra året. Men det är klart, det är godare med Kir Royal.ulagun skrev:Vem dricker Kir idag?Klicka för att utvidga...