T
Tamas
Guest
Räknar de poäng intjänad 1/3/2020 - 28/2/2021 i mars nu?
Det är väl rullande 12 månader som gäller, så det verkar väl rimligt.Tamas skrev:Räknar de poäng intjänad 1/3/2020 - 28/2/2021 i mars nu?Klicka för att utvidga...
Highbury skrev:Hm.. Är ju ingen mening för mig att ta spend på mitt Amex Classic närmaste året nu för att få en 2-4-1 voucher då jag kommer att nå 50+ nu med nya fly premium! Blir något dyrare med fly premium men det borde ökad poänintjäning uppväga, eller tänker jag fel?Klicka för att utvidga...
Highbury skrev:Hm.. Är ju ingen mening för mig att ta spend på mitt Amex Classic närmaste året nu för att få en 2-4-1 voucher då jag kommer att nå 50+ nu med nya fly premium! Blir något dyrare med fly premium men det borde ökad poänintjäning uppväga, eller tänker jag fel?Klicka för att utvidga...
nissefalk skrev:Liten skillnad blir det då en ToR till USA i Business kostar 120k poäng med fly premium medans samma resa kostar 100k poäng med 2-4-1 för 2 personer sedan kan du ju också använda din 2-4-1 till Star Alliance resor vilket inte går med Flypremium, så planerar du bara att flyga SAS så kan du vara inne på rätt spår.Klicka för att utvidga...
Nu pratar ju @Highbury om Amex classic och om mellan nivån på fly premium.Canadien skrev:241 går ju att använda på hela star alliance. Flypremium enbart SAS, och SAS släpper rätt få businessplatser och har få destinationer jämfört med andra starbolag.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Nu pratar ju@Highburyom Amex classic och om mellan nivån på fly premium.Amex classic get bara 241 inom Europa. Flypremium mellan nivå ger sas plus I Europa.Där är skillnaden klart mindre. Visst når msn fler destinationer med star där också men det är inte alls lika stor skillnad som på longhaul.Men det går ju fortfarande att köra spend på Amex classic och räkna poängen mot flypremium och få båda. Men då får man betala två årsavgifter, och har tolkar det som att tanken var att byta.Det är inte alla som går in på högsta nivåernaKlicka för att utvidga...
Korrekt såklart! Därifrån kommer väl kostnaden att då också skaffa mastercard premium.igelkotten skrev:Amex Classic har väl ingen årsavgift?Klicka för att utvidga...
Det stämmer.larced skrev:Så börjar det gälla bokningar man gör from 1 mars?För om jag (med ca 180.000 poäng intjänade senaste 12 månaderna) försöker boka USA resa idag för utresa i höst får jag fortfarande bara rabatt på Plus. Inte på Business.Klicka för att utvidga...
larced skrev:Så börjar det gälla bokningar man gör from 1 mars?För om jag (med ca 180.000 poäng intjänade senaste 12 månaderna) försöker boka USA resa idag för utresa i höst får jag fortfarande bara rabatt på Plus. Inte på Business.Klicka för att utvidga...
KorrektThornado skrev:FlyPremium-nivån tror jag alltid uppdateras bara en gång per månad. Dvs, även om det skulle trilla in 20k poäng på ditt konto idag så tror jag att du skulle ligga kvar på samma nivå fram till månadsskiftet.Klicka för att utvidga...
Det finns i sig ingen anledning att flytta spend till Mastercard. För att få FlyPremium behöver du ha så många EB poäng i total intjäning. Poäng som du tjänar in med ditt Amex räknas mot FlyPremium-nivån. Så det är snarare smartare att spendera på Amex, eftersom du då kan få både FlyPremium och voucher. Och 2-4-1 ger ju aningen mer rabatt än FlyPremium.Highbury skrev:Jag har redan ett Mastercard premium så det blir mer att flytta spend till den (och ett ett befintligt Amex gold för MR poäng). 2-4-1 på Amex SAS Classic gäller ju också bara på SAS så det borde inte bli speciellt stor skillnad med nya fly premium nivåerna tänkte jag.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Det finns i sig ingen anledning att flytta spend till Mastercard. För att få FlyPremium behöver du ha så många EB poäng itotal intjäning. Poäng som du tjänar in med ditt Amex räknas mot FlyPremium-nivån. Så det är snarare smartare att spendera på Amex, eftersom du då kan få både FlyPremiumochvoucher. Och 2-4-1 ger ju aningen mer rabatt än FlyPremium.Klicka för att utvidga...
Tamas skrev:Jag kan inte räkna ihop samma mängd poäng som visas i appen. Jag kommer upp till +/- några hundra och kan inte riktigt förstå hur de har räknat.Har någon lyckats matcha XLS:n som man får ladda ner från SAS mot vad som står i MC appen?Vilka poster räknas inte? (Spend på bonusresa, point refund, mc statuspoäng, överföring. Nåt mer?)Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Awardfaresgängen har fixat dettaSAS EuroBonus Analysis and Forecast | AwardFares BlogJag ser dock att SAS har uppdaterat sitt fil man kan exportera. Ska be Philip titta på detta och se om han kan fixa det snarastKlicka för att utvidga...