SAS mystiska "Guldsupport"

henke12

New member
Har under en lång tid funderat på vad folk menar när de skriver/säger att de har pratat med, fått stå i kö, fått dålig service av "Guldsupporten"



Mig veterigen finns ingen Guldsupport en kan ringa till, det finns endast en support där statusmedlemmar har förtur i kön och har möjlighet att ringa dygnet runt.



Har jag missuppfattat det helt eller har SAS kommunicerat på ett illa sätt till sina guldmedlemmar att det finns en särskilt kundtjänst för guldmedlemmar?





(Eurobonus Guld/Diamant har ju sin emailadress där man kan få hjälp med frågor gällande Eurobonus men det är ju någonting annat)



EDIT:

Slängde dit en poll för att se hur BC-medlemmar uppfattar situationen
 
Jag tror att folk gör egna tolkningar om att de h as menar hos en specifik support.



Har inte sett att sas kommunicerat att det är en specifik enhet som tar hand om dessa samtal.
 
FilipJ skrev:Tar åt, men inte illa vid, mig. Varför jag skriver så är för att jag läst det många gånger här på BC och:Visa bifogad bild 113790Klicka för att utvidga...


Helt rimligt! Och där har vi ju troligen svaret!

Om man inte hänger på BC 24/7 så är det ju väldigt sannolikt att tro att en hamnar just hos en dedikerat Guldsupport när man kikar i appen och får upp det kontaktalternativet!!!
 
Klart det är en guldsupport! Dom sätter ju verkligen guldkant på hur hjälpsamma och engagerade de är när man ringer dit!



Eller nej, vänta nu, så var det ju inte.

Nä, det är med högsta sannolikhet den "vanliga" kundtjänsten fast med köglid på vägen dit.



Ibland har jag upplevt att jag haft "förmånen" att eventuellt få prata med någon på den "riktiga" guldsupporten så att säga. Då har det blivit fullträff i service och engagemang och kunskap! Men så är det väl alltid oavsett kundtjänst såklart.

Sedan Corona har den ju dock försämrats rejält tyvärr. Då är det i mitt tycke extra viktigt att vara på tårna och serviceminded.
 
Vid en ytlig betraktelse är det nog inte helt uppenbart för många att:



A. Det förvisso finns en guldsupport, men dessa kan man bara kontakta via e-post.



B. Deras support gäller bara Eurobonusfrågor



C. Vilka ärenden som är Eurobonusfrågor är inte klart definierat utan kan variera beroende på

dagsformen på den som läser och besvarar e-posten.
 
För mig är det en e-postadress man kan mejla till om ärenden som har med Eurobonus att göra. Dom svarar oftast inom 1-2 dagar.
 
Den där Guldsupporten består ju av att någon, vanligtvis engelsk talade person, svarar och hjälper dig utanför ordinarie öppettider.

Något som jag använt ett antal gånger för att boka om biljetter nära in på flight avgång.
 
SilverJonten skrev:Den där Guldsupporten består ju av att någon, vanligtvis engelsk talade person, svarar och hjälper dig utanför ordinarie öppettider.Något som jag använt ett antal gånger för att boka om biljetter nära in på flight avgång.Klicka för att utvidga...
Dvs samma support som man väl kan nå tex från USA, de behöver inte anpassa sig till svenska öppettider utgår jag ifrån.
 
Pandion har ett dedikerad grupp ( fanns åtminstone för två år sedan när jag Pandion). De var proffsiga och hjälpsamma. Träffade några därifrån på ett event på SAS Frösundavik.
 
Fungerar ju likadant på flygplatserna, Guld/Diamond får ta en kölapp som gör att de får förtur i kön

men när det väl blir deras tur blir de "hjälpta" av samma personal som alla andra.
 
palmen skrev:Dvs samma support som man väl kan nå tex från USA, de behöver inte anpassa sig till svenska öppettider utgår jag ifrån.Klicka för att utvidga...


Det är väl då man får biljetterna utställda i New Jersey helt plötsligt. Fick det en gång när det var strejk och jag fick resa genom Finland istället.



Men ja, det är väl den vanliga amerikanska kundtjänsten som har öppet antar jag, det går säkert att nå någon av de asiatiska numren också om man ringer på väldigt konstiga tider skulle jag gissa (vet inte var de sitter men har öppet på affärstid i Asien). Numren finns listade på SAS sida och vem som helst kan ju ringa dem, man måste inte befinna sig i landet de riktar sig till.
 
Hjälp att friska upp dåligt minne,

Har jag läst att nu under strejken har inte EBG/EBD-prio getts när man ringt in?



För övrigt horribelt att appen visar DIAMOND SERVICE,
 
henke12 skrev:Hjälp att friska upp dåligt minne,Har jag läst att nu under strejken har inte EBG/EBD-prio getts när man ringt in?För övrigt horribelt att appen visar DIAMOND SERVICE,Klicka för att utvidga...
Jo det har det nog gjorts. Jag har då inte upplevt toklånga väntetider då jag ringt in och knappat in mitt EBD* nr i början på samtalet.
 
henke12 skrev:Hjälp att friska upp dåligt minne,Har jag läst att nu under strejken har inte EBG/EBD-prio getts när man ringt in?För övrigt horribelt att appen visar DIAMOND SERVICE,Klicka för att utvidga...
Jag har ringt in några gånger under de senaste dagarna. Ca 12-15 minuters kö som EBD.

Sedan får man multiplicera den tiden med HUACA-faktorn som för tillfället är ganska hög. Jag har fått prata med stackars sommarjobbare ett par gånger som inte hade så bra koll. En bad mig faktiskt att ringa in igen till ”Diamond-supporten”.

- Du menar samma nummer som jag nu har ringt?

- Eeh ja.

- Och hoppas att jag kopplas till någon annan som har lite bättre koll, helt enkelt?

- .. ja precis.



Jag försökte tänka på att jag också haft sommarjobb i olika serviceyrken en gång i tiden och säkert inte alltid ”levererade” jag heller.
 
Har någon mejlen till guldsupporten som de kan skicka över på PM? I SAS-appen står det "gold.se@sas.se" men jag får bara bounce back när jag försöker mejla de som säger att adressen inte är giltig.
 
igelkotten skrev:Har någon mejlen till guldsupporten som de kan skicka över på PM? I SAS-appen står det "gold.se@sas.se" men jag får bara bounce back när jag försöker mejla de som säger att adressen inte är giltig.Klicka för att utvidga...
Fått höra att den är giltig även om mailen säger annat.
 
Back
Top