SAS nya hemsida

agehall skrev:Men om jag ska speca allt i detalj så kan jag ju lika gärna skriva koden själv. För det blir ju på den nivån man måste interagera med de flesta indiska konsulter.Klicka för att utvidga...
För att vara rättvis mot dem så finns det en massa vassa utvecklare i Indien också, som absolut inte kräver spec på mer nivå än vad som görs här hemma.



Däremot kommer du inte åt dem på "svenska upphandlingar av outsourcing", för de jobbar generellt inte som konsulter. Och de håller sig definitivt borta från de stora outsourcing företagen som enbart konkurrerar med pris. (det finns självklart alltid undantag men majoriteten).



För övrig precis som att de flesta riktigt vassa utvecklarna i Sverige inte heller jobbar som konsulter, för att du varken får det inflytande eller de pengar du annars kan få den vägen.



Om du däremot startar ett lokalt kontor och anställer folk på motsvarande villkor som du skulle göra hemma så kan du få väldigt duktig personal och fortfarande betala betydligt mindre än i Sverige.



Men det kräver en rejäl insats och mycket management. Knappast något som tex sas kan eller vill hantera idag.
 
Fritidsforskare skrev:Härom dagen gjorde SAS ett inlägg om nya hemsidan på sin facebooksida. När jag läste hade åtta personer kommenterat, varav sju var väldigt kritiska. Tänkte gå in och läsa fler kommentarer nu, men hittar inte inlägget...Klicka för att utvidga...


Det verkar som att SAS har raderat inlägget. Jag var en av de som skrev en kommentar och hittar inte heller detta inlägg.
 
mha321 skrev:Om du däremot startar ett lokalt kontor och anställer folk på motsvarande villkor som du skulle göra hemma så kan du få väldigt duktig personal och fortfarande betala betydligt mindre än i Sverige.Men det kräver en rejäl insats och mycket management. Knappast något som tex sas kan eller vill hantera idag.Klicka för att utvidga...


OT: Det har vi gjort och kan instämma att det var MYCKET jobb att styra upp och tar mycket tid nu att managera. Flera projekt är billigare att göra här hemma när man tar med allt i betraktning.
 
Vi glider OT nu - tillbaka till ämnet please.



Jag är mest fascinerad av att vi verkar ha så olika upplevelser. För mig fungerar det oförsämt bra jämfört med många andra, för till synes samma moment. Vissa verkar kunna boka sittplats hur enkelt som helst, andra inte alls. Ni som upplever problem, skriv gärna OS och webbläsare så kanske det går att hitta någon röd tråd på klientsidan om det finns någon sådan.
 
RickardG skrev:Vi glider OT nu - tillbaka till ämnet please.Jag är mest fascinerad av att vi verkar ha så olika upplevelser. För mig fungerar det oförsämt bra jämfört med många andra, för till synes samma moment. Vissa verkar kunna boka sittplats hur enkelt som helst, andra inte alls. Ni som upplever problem, skriv gärna OS och webbläsare så kanske det går att hitta någon röd tråd på klientsidan om det finns någon sådan.Klicka för att utvidga...
För mig så funkar sidan bäst i Google Chrome, IE verkar de inte ha testat med så hemskt mycket.
 
En positiv sak verkar ju vara att man kan välja Sverige med flygplats Köpenhamn för att se priser i SEK med utresa från cph när man tittar på explore eller lågpristabellen.
 
Jag testade att ge bort ett EBS idag. Mail skickas ut, men länken man ska klicka på i mailet leder till en sida som inte finns. Efter att ha loggat in manuellt så ska mottagaren klicka på "Ge bort kort" för att ta emot ett kort.......
 
Vad är det här för enastående skitsida!



på flysas.com kan jag se en bokning. Jag kan inte ändra den (vill köpa till sittplats). Sajten hänvisar mig till nya fina sida. Jag byter land, och där kan jag fan inte hitta min profil, eller min bokning, och blir dels utloggad hela tiden, dels får jag random fel, typ "kommunikationsfel, var god försök senare".



SAS måste förlora miljoner på att man inte kan boka biljetter. Nu blev det BA hem i stället...
 
Jag är inloggad nu i två olika webläsare. Firefox - fungerar utmärkt, jag tror jag hittar det mesta vad jag behöver etc. Crome - jag kan inte hitta min profil ens.

Har man inte testat runt i olika webläsare ens?
 
RickardG skrev:Jag testade att ge bort ett EBS idag. Mail skickas ut, men länken man ska klicka på i mailet leder till en sida som inte finns. Efter att ha loggat in manuellt så ska mottagaren klicka på "Ge bort kort" för att ta emot ett kort.......Klicka för att utvidga...
Kändes helt logiskt i det nya konceptet att man gör precis tvärtom.
 
Jag har gett upp och använder den klassiska sajten istället. Den är väl inte världsklass men framstår som sådan jämför med den nya versionen.
 
kaktusen skrev:Jag har gett upp och använder den klassiska sajten istället. Den är väl inte världsklass men framstår som sådan jämför med den nya versionen.Klicka för att utvidga...


Hur kommer jag till den?



Just nu går jag via SAS.NO...
 
Back
Top