Han menar nog mer på att bäst före datum är om över 1 år = hur fräsch är den 02-dec-2018?Golfkillen skrev:Menar du att de skulle tagit av folien? Å andra sidan är det ju alltid bra med innehållsförteckningen.Klicka för att utvidga...
Om det är från USA, det kan också vara 2018-FEB-12 för de använder MMDDYYYY format väl?MrDollar skrev:Han menar nog mer på att bäst före datum är om över 1 år = hur fräsch är den 02-dec-2018?Klicka för att utvidga...
Fryst mat brukar väl ha ganska lång hållbarhet, så jag gissar på att den är ganska fräsch. Visst, ju fetare mat desto kortare hållbarhet i frysen, men kyckling borde utan problem hålla sig ett år. Kollade på några kycklingar i frysen nu, och är drygt ett år mellan produktion och bäst före.MrDollar skrev:Han menar nog mer på att bäst före datum är om över 1 år = hur fräsch är den 02-dec-2018?Klicka för att utvidga...
Fast även det alternativet känns lite läskigt för "Cicken Breast Barbacue".Dr. Miles skrev:Om det är från USA, det kan också vara 2018-FEB-12 för de använder MMDDYYYY format väl?Men när jag läser texterna noggrant så står det att den är tillverkad/lagad i Tyskland. I så fall det ska vara som du säger, 2018-DEC-02.Klicka för att utvidga...
Som @Golfkillen skriver, det är inte så ovanligt att frysta kyckling har längre hållbarhet.Delayed skrev:Fast även det alternativet känns lite läskigt för "Cicken Breast Barbacue".Klicka för att utvidga...
Högst sannolikt. Och då till frågan om detta är vad man bör förvänta sig i SAS Plus?Dr. Miles skrev:Som@Golfkillenskriver, det är inte så ovanligt att frysta kyckling har längre hållbarhet.Eftersom den är tillverkad/lagad i Tyskland, så gissar jag att SAS cateringfirma köper den i stor mängd och serverar den då och då.Klicka för att utvidga...
Nej det är säkert OK och vad jag vet har jag aldrig blivit dåliga av flygplansmat. Kanske jag som är oinsatt.Dr. Miles skrev:Som@Golfkillenskriver, det är inte så ovanligt att frysta kyckling har längre hållbarhet.Klicka för att utvidga...
Mediana skrev:Det är ju ganska roligt att ni reagerar så starkt på det här. Om det hade stått 10.10.2017 så hade ni tänkt, fräscht och nylagat. Sen att det har legat i frysen i 1,5 år före hade ni aldrig tänkt påKlicka för att utvidga...
Min poäng är precis den motsatta. Man serverar färsk mat i Plus inom Europa. Men i Plus på långflygningar väljer man att servera frysmat med en evinnerlig bästföreperiod. Hade jag betalat 24463 kronor för en SAS Plus-biljett CPH-PVG måndag-fredag nästa vecka hade jag tyckt att det var en gnutta under förväntan.Mediana skrev:Det är ju ganska roligt att ni reagerar så starkt på det här. Om det hade stått 10.10.2017 så hade ni tänkt, fräscht och nylagat. Sen att det har legat i frysen i 1,5 år före hade ni aldrig tänkt påKlicka för att utvidga...
Jag ser inget fel så länge maten inte är dålig både hygienimässigt och kvalitetsmässigt.Agö skrev:Högst sannolikt. Och då till frågan om detta är vad man bör förvänta sig i SAS Plus?Klicka för att utvidga...
Inte mer än att det rimmar väldigt illa med hur man resonerar på kortflygningar...Dr. Miles skrev:Jag ser inget fel så länge maten inte är dålig både hygienimässigt och kvalitetsmässigt.Man äter gammal ost och dricker vin som var tillverkat för många år sedan.Därför ser jag inte lång hållbarhet som ett problem, varken i First class eller i Economy class.Klicka för att utvidga...
Fast det där handlar väl om kuben inom Europa och den används ju inte på longhaul?Agö skrev:Inte mer än att det rimmar väldigt illa med hur man resonerar på kortflygningar..."SAS new dining concept – fresh, seasonal, sustainable"SAS new dining concept – fresh, seasonal, sustainable | Scandinavian TravelerKlicka för att utvidga...
Ja, det var ju det jag skrev. På kortlinjer heter det att det ska vara färskt, i säsong och hållbart. På långflygning serverar man i premiumekonomi (som ofta betingar ett mycket högt pris) frysmat från Tyskland med bästföredatum långt fram i tiden. Själv har jag aldrig testat Plus på långflyg och kommer inte göra det heller när jag ser detta.mha321 skrev:Fast det där handlar väl om kuben inom Europa och den används ju inte på longhaul?Vi känner väl ändå sas för bra för att förvänta oss att de har *ett* budskap över alla dina produkter? Det skulle vara alldeles för enkelt för kunderna och personalen!Klicka för att utvidga...
I förhållande till själva kuben, som ju verkar vara huvudsaken med artikeln så tycker jag brickan I plus longhaul är betydligt bättre.Agö skrev:Ja, det var ju det jag skrev. På kortlinjer heter det att det ska vara färskt, i säsong och hållbart. På långflygning serverar man i premiumekonomi (som ofta betingar ett mycket högt pris) frysmat från Tyskland med bästföredatum långt fram i tiden. Själv har jag aldrig testat Plus på långflyg och kommer inte göra det heller när jag ser detta.Klicka för att utvidga...
Fast hellre "gammal djupfryst mat" som förhoppningsvis smakar bra än vissa av kuberna...MrDollar skrev:Man kan ju tycka att maten i SAS Plus long haul ska hålla om inte bättre, iaf samma standard som Plus inom Europa...Klicka för att utvidga...