En annan ipa skulle jag säga. Bra humlad, typ american west coast, men 4.7 % och inte så kraftig maltsmak.Jannes skrev:Är det en annan IPA eller bara annan burk? Måste tyvärr vänta ännu ett par veckor innan jag har chans att pröva.Klicka för att utvidga...
Snygg burk! Hoppas den var god!Flood skrev:Visa bifogad bild 152325Den här ipan erbjöds ombord SK2590 idag.Klicka för att utvidga...
Jag var med i träffen med Mikkeller i CPH som var riktigt bra!!palmen skrev:Det har ju redan läckt ut att det är en ny SAS öl på väg. Den skulle komma om några veckor men verkar vara slut på vanlig Mikkeller i vissa lager (folk dricker "för mycket" öl).En IPA som är en session enligt mig, eller kanske IPL. Trevlig öl och lägger den i klassen "Midsommaröl", bra hinkabilitet utan att ramla av stolen.Ölen är en hyllning till samarbetet med Mikkeller som nu pågått i 10 år.Hur många här var med ner till Köpenhamn?Riktigt snygg burk, och påminner väldigt mycket om den SAS Mikkeller pin som finns.Visa bifogad bild 152339Visa bifogad bild 152340Klicka för att utvidga...
Ricci skrev:Jag var med i träffen med Mikkeller i CPH som var riktigt bra!!Klicka för att utvidga...
Kan inte annat än att hålla med...Ricci skrev:Jag var med i träffen med Mikkeller i CPH som var riktigt bra!!Klicka för att utvidga...
SvenRikard skrev:Jag som ölnörd. Är det fler jag som anser att Mikkeller har blivit tråkiga? Deras öl är ofta släta och sticker inte ut på samma sätt som tidigare? Tycker flera svenska bryggerier knäpper Mikkeller på fingrarna i allt. Den nya Celebration ölen kändes som en tråkig jäkla Burst. Varför inte jobba mer med spontanjäst öl som dom faktiskt är grymma på? Eller inled ett samarbete med Omnipollo eller Stigberget. Då blir det kvalite.Klicka för att utvidga...
Nog för att jag älskar spontanjäst, men det passar typ 0,1% av sas resenärer. De har ju tidigare kört detta ombord, dessa flaskor gick inte åt...SvenRikard skrev:Jag som ölnörd. Är det fler jag som anser att Mikkeller har blivit tråkiga? Deras öl är ofta släta och sticker inte ut på samma sätt som tidigare? Tycker flera svenska bryggerier knäpper Mikkeller på fingrarna i allt. Den nya Celebration ölen kändes som en tråkig jäkla Burst. Varför inte jobba mer med spontanjäst öl som dom faktiskt är grymma på? Eller inled ett samarbete med Omnipollo eller Stigberget. Då blir det kvalite.Klicka för att utvidga...
Håller med, tycker To Øl, Revolution Brewing, Cigar City Brewing, Hyllie etc är mycket bättreSvenRikard skrev:Jag som ölnörd. Är det fler jag som anser att Mikkeller har blivit tråkiga? Deras öl är ofta släta och sticker inte ut på samma sätt som tidigare? Tycker flera svenska bryggerier knäpper Mikkeller på fingrarna i allt. Den nya Celebration ölen kändes som en tråkig jäkla Burst. Varför inte jobba mer med spontanjäst öl som dom faktiskt är grymma på? Eller inled ett samarbete med Omnipollo eller Stigberget. Då blir det kvalite.Klicka för att utvidga...
To Øl är helt en favorit hos mig, som oftast väldigt nöjd. Igår drack jag "snuble juice" som är precis som SAS ölen på 4.7%, och här märker man ju klart att det blir lite klen smak på det hela.JAM(1)777 skrev:Håller med, tycker To Øl, Revolution Brewing, Cigar City Brewing, Hyllie etc är mycket bättreKlicka för att utvidga...
Varför skulle SAS ta in öl från Revolution i Chicago eller Cigar City i Tampa? De vill ju ha skandinaviska produkter.JAM(1)777 skrev:Håller med, tycker To Øl, Revolution Brewing, Cigar City Brewing, Hyllie etc är mycket bättreKlicka för att utvidga...
Ja, de skulle kunna ha "dagens öl" ombord som är ospecificerad och kan vara vad som helst och man får fråga crew.Jannes skrev:Ja, det är definitivt Mikkellers volym och pålitlighet som gör att SAS ens kan tänka sig dem, för deras volym-öl. Sedan kunde man tänka sig att de kunde hämta in mera specialöl i små mångder på long-haul, på en ”finns tills det inte finns”-basis.Men erbjuder man två öl så kan de inte vara för nördiga/nichade eller produceras i för liten skala.Klicka för att utvidga...