Ringde medlemsservice i ett annat ärende i dag och fick snabbt svar via prioritetslinjen för nivå 6. Agenten säger "men du är ju bara nivå 3". Förklarar att jag är "Nivå 6 Boostad by SAS till och med ..." och att det behöver vi reda ut först. Jaha, säger han, jag ser det nu men det verkar inte ha gått över till vårt andra system som de flesta kollar i.
Det fixas på några minuter "Nu är du uppgraderad i det systemet så att det ska synas i receptionerna också" och sedan löstes mitt andra ärende snabbt.
Otroligt tröttsamt att den här auto-matchningen mellan SAS och Scandic fungerar så dålig. Min gissning är att när jag förnyade Diamond senast så åkte jag ner i scandic-nivå och det synkades först upp när jag klickade runt som inloggad på både sas.se och scandichotels.se. Och eftersom de har replikerat data mellan olika system krävs det en intern synk som tydligen inte triggas.
Det betyder att man gör klokt i att ringa medlemsservice varje gång diamond förnyas för att säkerställa att man har en "äkta" nivå 6 och inte en som bara syns i sin egen medlemsprofil. Eller ringa hotellet inför varje vistelse och kolla vad de ser.